Deilige bilder!!!

jejynady.jpg


Etter å hatt øleskap og fat ganske lenge har jeg endelig fått skikkelig CO2-flaske, jeg har blåst masse penger og gass på dårlige pakninger og overganger var jeg ganske frustrert på fatopplegget, men nå begynner ting å falle på plass.

Nå kan jeg nyte stouten min som har fatmodnet seg i 6 mnd!


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Bestilte meg noen billige brukte fat fra Tyskland, og så plutselig at humlen også lå lavt i pris. Blir mange IPA-batcher fremover!  :sikle
 

Vedlegg

  • 2014-04-14 16.58.17_.jpg
    2014-04-14 16.58.17_.jpg
    212,2 KB · Sett: 561
Etter tre uke på flaske var det godt for Kölschen å slippe ut i glasset. :)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    888,8 KB · Sett: 502
Løver skrev:
Hvor bestilte du fra og hvordan er tilstanden på fata?
glennrlie skrev:
Hvor handlet du fra? :)  :skitbra:

Fatene er bestilt fra malzmuehle.eu. De er ganske bulkete, men ser ellers bra ut. Har kjøpt derfra tidligere, og er fornøyd. Hvis jeg regner frakt, MVA og fortollingsgebyr med i prisen, blir eurokursen ca. 11,24 for denne forsendelsen. Da blir prisen for et renovert fat (lokket ser nytt ut) ca. 440,- (€39). Det jeg liker med denne butikken er at hvis du logger inn med norsk konto, trekkes tysk MVA automatisk fra prisene i nettbutikken, og fraktprisen oppdateres dynamisk, så du kan til en hver tid se hva ordren koster.
 
Hannaas skrev:
[
Fatene er bestilt fra malzmuehle.eu. De er ganske bulkete, men ser ellers bra ut. Har kjøpt derfra tidligere, og er fornøyd. Hvis jeg regner frakt, MVA og fortollingsgebyr med i prisen, blir eurokursen ca. 11,24 for denne forsendelsen. Da blir prisen for et renovert fat (lokket ser nytt ut) ca. 440,- (€39). Det jeg liker med denne butikken er at hvis du logger inn med norsk konto, trekkes tysk MVA automatisk fra prisene i nettbutikken, og fraktprisen oppdateres dynamisk, så du kan til en hver tid se hva ordren koster.
Bra pris  :)
Er de ferdig renoverte eller har du gjort det selv? Er det sikkerhetsventil i lokkene? Har du en direkte link til fata på malzmuehle? 
 
glennrlie skrev:
Og humla ble kjøpt fra et annet sted?

Neida, samme sted.

Thorvald skrev:
Er de ferdig renoverte eller har du gjort det selv? Er det sikkerhetsventil i lokkene? Har du en direkte link til fata på malzmuehle? 

Nå kjøpte jeg ferdig renoverte fat. De er en litt annen type enn jeg har kjøpt før, men ser helt ok ut. Ferdig renoverte ja. Her er link: http://www.malzmuehle.eu/tanks--typ...es-nrw-malt-yeast-hops-homebrewing--255.html
Tidligere har jeg kjøpt urenoverte fat uten sikkerhetsventil. De er enda billigere, men trengte en god vask da de ankom.
 
Hannaas skrev:
glennrlie skrev:
Og humla ble kjøpt fra et annet sted?

Neida, samme sted.

Thorvald skrev:
Er de ferdig renoverte eller har du gjort det selv? Er det sikkerhetsventil i lokkene? Har du en direkte link til fata på malzmuehle? 

Nå kjøpte jeg ferdig renoverte fat. De er en litt annen type enn jeg har kjøpt før, men ser helt ok ut. Ferdig renoverte ja. Her er link: http://www.malzmuehle.eu/tanks--typ...es-nrw-malt-yeast-hops-homebrewing--255.html
Tidligere har jeg kjøpt urenoverte fat uten sikkerhetsventil. De er enda billigere, men trengte en god vask da de ankom.

Hvor mye betalte du for fatene du linker til, inkludert tollgebyr osv.?
 
Alvebryggern skrev:
Hvor mye betalte du for fatene du linker til, inkludert tollgebyr osv.?

Som jeg skrev lengre oppe: Fatene koster €39. Hvis jeg fordeler frakt, MVA og fortollingsgebyr likt på hver euro i ordren (som også inneholdt andre ting), blir prisen ca. kr. 440,- per fat. Det er lett å regne ut selv. Logg inn med norsk konto, og legg varer i kurven. Da får du pris inkludert frakt. Legg til 25% MVA og 270 kroner i fortollingsgebyr, så har du totalprisen.
 
Nyinnkjøpte glass med Sørensen Saaz Blonde fylt opp.  Det gav ølet mitt en ny dimensjon. Helt annerledes enn å drikke av de store melkeglassene. Jeg trodde det med "riktige" ølglass kun var jåleri, men jeg bøyer meg i hatten nå.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    845,1 KB · Sett: 948
0a640b7da00c81c8b8f4a089d6f76b56.jpg


Pakke fra Malzmuehle i dag, brukte og meget bra fat, rask frakt, ble sendt fra Tyskland på tirsdag og på trappa i dag :skitbra:
 
Pedersen skrev:
0a640b7da00c81c8b8f4a089d6f76b56.jpg


Pakke fra Malzmuehle i dag, brukte og meget bra fat, rask frakt, ble sendt fra Tyskland på tirsdag og på trappa i dag :skitbra:

De så jo strøkne ut. Har du link til de fatene du kjøpte?
Har vært inne på Malzmuehle, men er litt usikker på hvilke jeg bør velge.
 
Ser dem er borte fra nettbutikken dems nå, men er de som har vært øverst på siden med fat, har stått at de er med bulker og skrammer, men disse så nesten ut som nye, litt småbulker på ett par av dem, men det kan jeg leve med til halv pris av ett nytt.
De er uten ventil i lokket, men det ser jeg ingen grunn til å ha når de sender med en egen lufteventil til hvert fat, det er de røde koblingene som ligger i posen på toppen, like enkelt å lette på trykket med en sånn og en ting mindre som kan lekke på fatet.
 
Tilbake
Topp