Deilige bilder!!!

Takk! Jeg har sjekka tapcooler.no, men der fant jeg den ikke. @Tapcooler Funker handsfreetingen også på tappekran?
Jeg har brukt den på tappekran, men man må holde i flasken mens man fyller. Om man ikke gjør det kan flasken og motrykksfylleren (siden de er festet sammen) falle ut fra tappekranen. Og da blir det jo søl.
Så det blir semi-handsfree, men man slipper å presse opp mot trykket.
 
Jeg har brukt den på tappekran, men man må holde i flasken mens man fyller. Om man ikke gjør det kan flasken og motrykksfylleren (siden de er festet sammen) falle ut fra tappekranen. Og da blir det jo søl.
Så det blir semi-handsfree, men man slipper å presse opp mot trykket.
Det er jo det viktigste. Det er litt tungt å holde igjen mot trykket etter noen flasker.
 
Jæren Korn og Malt - Når man er så heldig og kan ta en 30min biltur og hente rykende fersk malt hjemme hos kornbonden :cool:

De gule sekkene bak er fulle med Vanille bygg, hvite sekker foran er nylig ferdig maltet Så her ligger det mye potensielt øl! :p

Malting har blitt gjort hos Malteriet nå men det bygges kapasitet til å malte på egen gård fremover.

Prøv norsk malt folkens, det er definitivt verdt den lille hundrelappen ekstra per brygg!


JKM.jpg
 
Jæren Korn og Malt - Når man er så heldig og kan ta en 30min biltur og hente rykende fersk malt hjemme hos kornbonden :cool:

De gule sekkene bak er fulle med Vanille bygg, hvite sekker foran er nylig ferdig maltet Så her ligger det mye potensielt øl! :p

Malting har blitt gjort hos Malteriet nå men det bygges kapasitet til å malte på egen gård fremover.

Prøv norsk malt folkens, det er definitivt verdt den lille hundrelappen ekstra per brygg!


Vis vedlegget 49975
Du kan gjerne skrive mer info om produsenten - hva slags malt de produserer og på hvilken måte?
 
Du kan gjerne skrive mer info om produsenten - hva slags malt de produserer og på hvilken måte?

Foreløpig kun pils malt (tilgjengelig på Bryggselv Stavanger) og pale malt (kommer til Bryggselv Stavanger snart). Jeg hintet frampå at en Munich variant hadde vært spennende og det kunne det bli om en stund. Er nok lurest å holde seg til basemalt i starten for å få volumet en trenger.


 
Altbier.jpg
Her stormer det:)
Altbier med K-97.
Begynner å bli litt bekymret, siden krausen har steget nesten helt opp i løpet av morgentimene.
Prøver å sette opp trykket, for å holde skumdannelse nede.
Jeg har fått presset starsan gjennom alle rene fat jeg har, og det er masse futt igjen.
 
Lyset i Mitt Liv i Motlys:). Vi klistrer etiketter og ser på skiskytingstafett. Bedre blir det ikke - eller forresten; Ola Lunde var ikke på plass. Savna ham veldig da Olsbu Røiseland lada ekstraskuddet i rekordfart:).
Marit i motlys.jpg

Katta er alltid veldig på når vi klistrer etiketter. Vi bruker mjølk, og det vil han gjerne ha.Pus som lukter mjølk.jpg
 
Slapp av. Hva kan gå galt der?
Har akkurat startet på snurren, så villdyret er vel ikke løs ennå;) brukte gjæren som jeg hadde tilgjengelig, en godt over dato wlp850 som jeg har vekt opp med en liten starter og en pakke med 34/70 kan ikke bli annet enn øl...
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp