Deilige bilder!!!

Angosturaen er ikke Angostura men en Rom?
Er ikke Angostura produsenten?
Det er en urtebasert bitter, kjøpte den i fjor fordi den var en ingrediens i bitre sjokoladekuler.

Sjokoladekulene ble bare sånn midt på treet, men jeg var forkjølet og ble veldig glad i likøren med en dæsj varmt vann :)
 
I Bergen på vei til Florø nå…
 

Vedlegg

  • CB63A717-88FA-4890-A340-A553F0ED14CE.jpeg
    CB63A717-88FA-4890-A340-A553F0ED14CE.jpeg
    117,4 KB · Sett: 63
Litt håndtering av surøl i kveld. Flamsk Rød.

Etter ett år på eikefat ble ølet overført til tre corneliusfat. Ølet blir nå naturlig karbonert på fat, med karboneringsgjær. Det ene fatet ble tilsatt 225 gram kirsebærpure. Gleder meg til prøvesmak og noen uker…..(dager)

Nytt øl sto klart og eikefatet er igjen fullt. :) En liten gallon eller to ble til overs. Dette bruker jeg til å etterfylle fatet med underveis (angels share)

CD615D16-E800-4FFD-B719-4771897481DC.jpeg
 
Interessant spørsmål. Men så lenge de ikke markedsfører det som tilbud, så er det kanskje innenfor å senke marginene?
Det er nok der det ligger, tilbud på alkohol er ikke lov, men butikken bestemmer selv hvilken fortjeneste de beregner og kan forandre prisen.

Til en viss grad. For noen år siden var det priskrig på Tuborg i butikkene, tror det var Rema 1000 som begynte. Det gikk så langt at staten rykket inn og satte en minstepris. Hvis jeg ikke husker feil var det 9,- pr flaske.
 
Det er nok der det ligger, tilbud på alkohol er ikke lov, men butikken bestemmer selv hvilken fortjeneste de beregner og kan forandre prisen.

Til en viss grad. For noen år siden var det priskrig på Tuborg i butikkene, tror det var Rema 1000 som begynte. Det gikk så langt at staten rykket inn og satte en minstepris. Hvis jeg ikke husker feil var det 9,- pr flaske.
Jeg tenkte på det samme da jeg skrev mitt innlegg. Det var i 2004, og da grep myndighetene inn og sa at de ikke fikk lov til å selge med tap, om jeg husker rett.
 
Jeg tenkte på det samme da jeg skrev mitt innlegg. Det var i 2004, og da grep myndighetene inn og sa at de ikke fikk lov til å selge med tap, om jeg husker rett.

men hjemmebryggere har lov å gi bort med tap, men ikke selge med vinst :rolleyes:
Har butikkene lov til å gi bort da
 
Tilbake
Topp