Deilige bilder!!!

Mulig det går greit om det er en ''prisjustering'' og ikke direkte annonsert som tilbud.
Vinmonopolet gjør også dette, der prisen blir satt ned og opp på mange varer hver måned eller noe slikt.
 
Hei! Flott kegerator :)
Synd at du mistet smakssansen, men den kommer sikkert sterkere tilbake!
Blandet du 1318 og Verdant for å få bedre utgjæring enn med 1318 alene?
Har vært inne på tanken å blande WLP095 og Verdant med den hensikten.
Syntes samme øl med bare 095 har noe mer enn bare Verdant men Verdant gjærer samme vører lengre ned, så jeg vil ha det beste fra begge.
Eller så må jeg finne en helt ny gjær..
 
Hei! Flott kegerator :)
Synd at du mistet smakssansen, men den kommer sikkert sterkere tilbake!
Blandet du 1318 og Verdant for å få bedre utgjæring enn med 1318 alene?
Har vært inne på tanken å blande WLP095 og Verdant med den hensikten.
Syntes samme øl med bare 095 har noe mer enn bare Verdant men Verdant gjærer samme vører lengre ned, så jeg vil ha det beste fra begge.
Eller så må jeg finne en helt ny gjær..
Blitt litt kjeft å få i heimen også, har vært noen bæsjebleier som har gått meg hus forbi, så luktesansen har nok også tatt seg en ferie:oops:

Egentlig ingen annen grunn enn at jeg hadde et glass med 1318 og et med Verdant, og så ble jeg lei av å huske på å bruke de annenhver gang, så jeg holdt liv i de. Det var en grunn, den andre et innfall jeg fikk da jeg lagde starteren - hvorfor ikke?

Vanligvis med NEIPA'ene her, så lander de på en plass mellom 1.015-1.018, denne gikk til 1.013, så helt sikkert der det ligger. Litt smålei de veldig søte NEIPA'ene, så ganske fornøyd med å få dratt det under 1.015, men fortsatt ha igjen litt sødme.

Og så er det helt sikker placebo å mene at man smaker forskjell på 1.013 og 1.018:p:D
 
Og så er det helt sikker placebo å mene at man smaker forskjell på 1.013 og 1.018:p:D
Nei, det er det ikke!
Et slik øl på 1.018 er alt for søtt. Det kan være godt, men du får ikke lyst på en til. Og en til. osv. En svært viktig egenskap for å bedømme om et øl er godt :D
Så hvis du fikk en øl som vanligvis går til mellom 1.015 og 18 til å gå til 13 er du på rett spor etter min mening.
Jeg tror jeg kjører på og forsøker å blande inn Verdant:)
 
kjøling.jpg
Prøver ut et sirkuleringssystem for kjøling av vørter.
Siste bryggedag gikk vasken tett, og jeg måtte fylle kjølevann i bøtte.
Det ble noe bøtter!
Mye vann som går rett i sluket, så ble inspirert til å prøve ut sirkulasjon.
Jeg har en senkepumpe til min fatvasker, så det var en enkel sak å koble om slanger.
Frøs ned en bøtte vann, men det viste seg at den trenger mer tid for å bli gjennomfryst.
Endte derfor opp med for lite is, så noen nedfryste vørterflasker ble slengt oppi karet.

Jeg regner med at med nedkjøling på vanlig måte i starten, for å ta unna mest varme, og nok is, så vil dette fungere ganske bra :)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp