Deilige bilder!!!

Samla opp litt prosecco/cava flasker fra eget og families konsum over tid.

15-20min i dampovnen (100C / 100% luftfuktighet) så er det bare å dra limte etiketter rett av og limet følger med! Flaskene blir reine uten å overbelaste dem med alt for høy temperatur.

Klar for diverse flasking fremover som skal på slike flasker, trenger faktisk enda flere :p

755C2002-59B6-428D-BE4B-BA243E9645C1.jpeg
 
Forrige helg streika keezer’n. Fryser som sto igjen fra forrige eier, sannsynligvis fra byggeåret, (1982). Så den rakk å runde 50.
Fikk tak i en ny (brukt) på finn.no på tirsdag, bygde ny ramme, og innstallerte kraner i dag. Før hadde jeg plass til 4 hele og 2 halve fat. Nå; 6 hele (med god plass i høyden), 2 halve, og om jeg kjøper noen av de «tynne» fatene får jeg lurt inn 2 til.
84EC8539-7792-4CC9-A277-9E395CE97ED0.jpeg
975BB587-FD04-457B-85B2-31B43739BB66.jpeg
 
Forrige helg streika keezer’n. Fryser som sto igjen fra forrige eier, sannsynligvis fra byggeåret, (1982). Så den rakk å runde 50.
Fikk tak i en ny (brukt) på finn.no på tirsdag, bygde ny ramme, og innstallerte kraner i dag. Før hadde jeg plass til 4 hele og 2 halve fat. Nå; 6 hele (med god plass i høyden), 2 halve, og om jeg kjøper noen av de «tynne» fatene får jeg lurt inn 2 til.
Vis vedlegget 59806
Vis vedlegget 59807
Hvor stor er den "nye" fryseren i liter (sånn ca)? Må se på å droppe ølskapet mitt til fordel for en Keezer.
 
Hvor stor er den "nye" fryseren i liter (sånn ca)? Må se på å droppe ølskapet mitt til fordel for en Keezer.
Min definitive anbefaling er å gå etter indre mål, (br x dy x hø), ikke liter, når du skal skaffe deg keezer. Jeg har én liten firkanta, som rommer akkurat 4 x 19l fat, (men kun fordi jeg har bygd en 12 cm høy krage øverst).
Kjøper du kun etter liter, kan du ende opp med en svær fryser som kun rommer 3 store fat, (men masse «tomrom»).
Høyde er også viktig; skal du ha tappekraner, (front eller tårn), eller picnic? Går du for tårn eller picknic kan du slippe unna å bygge krage, (ramme) hvis fryser er høy nok innvendig.
Hva slags fat har du? De «gamle» Cornykeg’ene er lavere, og tykkere enn de nye.
Jeg har kjøpt alle mine frysere på finn.no til ca kr500-700 stk. Men vær på hugget; frysere går raskt. Sett opp autosøk, ring med én gang noe nytt kommer opp.
Eller flekk opp noen tusen for en ny fryser, spar deg masse hassle, og få noe som ikke ser ut som det har gått 16 runder med Mike Tyson :p
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Se der ja, den medisinske betydningen står til og med først, før lysstyrkebetydningen.
Men tydeligvis ikke vanlig å bruke for kunstige slanger og rør, kun biologiske :)

Er det ikke forresten mest vanlig å bruke lux for lysstyrke?
lux er lumen per m² - lumen forteller hvor mye lys som kommer ut av en kilde, lux forteller hvor mye lys det er et sted.
 
Overføring til fat.
Først ute er en blonde gjæret med Mangrove Jacks M31.
Etterpå blir det karet gjæret med CML Monk sin tur.
Vis vedlegget 59827
M 31 gjæret ned til 1003 . (1005 forventet i beersmith)
Monk til 1006. ( 1013 forventet i beersmith)
M 31 smakte veldig skarpt.
Monk adskillig rundere.
Får lagre en stund og så teste smaken.
 
Tilbake
Topp