Finn Berger
Moderator
Og her er to fine fyrer ... som ikke har meldt seg inn i Norbrygg ennå, ser det ut til. Jeg får ta dem fatt.Klær skaper ... folk?
Vis vedlegget 60057
Sist redigert:
Og her er to fine fyrer ... som ikke har meldt seg inn i Norbrygg ennå, ser det ut til. Jeg får ta dem fatt.Klær skaper ... folk?
Vis vedlegget 60057
Denne fargerike karen har ikke kommet ut av skapet enda, sprader rundt naken og gulper opp rosa slim gjør han også. Tvilsom type!Og her er to fine fyrer ... som ikke har meldt seg inn i Norbrygg ennå, ser det ut til. Jeg får ta dem fatt.Vis vedlegget 60077
8mm ut fra shank og overgang til 6,35mm.
Duo tight ball lock med 6,35mm slange på fat. Funker greit men syns det spruter litt ut av kranen med en gang jeg åpner den. Skal sikkert være sånn, første tappekrane jeg har. Har bare brukt piknik krane før
Vis vedlegget 59636
Vis vedlegget 59637
Jeg har samme løsning. Brukte hullsag.Hvordan tok du hull i døra, trinnbor?
Nydelig! Jeg savner mitt tappeopplegg fælt. Heldigvis er nytt kjøkken på tegnebordet.Har lenge kjempet mot å begynne med fat, men et eller annet sted går det en grense for hvor mange flasker man skal vaske i løpet av et liv. Så på black friday ble det kjøpt noe stash som ble supplert med noe annet stash på finn.no, og da var det bare å hente fram noe verktøy og bygge om et kjøleskap til et øleskap.
Kjøleskapet er fram til nå brukt som gjæringsskap, men ble erstattet med et litt større så Allrounder'n skulle slippe å stå på skrå. Det viste seg at det passet perfekt til to 19-liters fat. Tenkte å ta en tur på Biltema for å kjøpe hullsag eller bor til hullene i døra, men glemte at de stengte kl. 13 i dag. Fikk laget hull med en 21mm hole punch (??) jeg hadde liggende. Måtte bruke fil for å utvide, men det gikk greit.
Vis vedlegget 60133
Hylla bak i kjøleskapet var litt smal, så jeg måtte skru fast et strammebånd for å holde fast 2-liters flaska med CO².
Vis vedlegget 60134
Det var vanskelig å stramme til shank'ene mot plasten på innsiden av døra, så jeg måtte stive opp plasten med en trefjøl.
Vis vedlegget 60135
Kraner ble kjapt montert.
Vis vedlegget 60136
Og dryppbrett.
Vis vedlegget 60137
Så da er alt klart, mangler bare en liten detalj, øl, men det må vel ordne seg i løpet av neste år.
Hvor lenge salter du ribba ?Nå dumper butikkene julematen! 50% på ribbe på Rema. Så da lages det bacon:
Vis vedlegget 60139
Og hvorfor ikke vakuumsalting?
Sant? Hvorfor? Vakuum er jo så kjekt.Er vel ingen som diver med vakum lenger, åpen salting er tilbake nå
2 døgn, så skal den vannes ut, så lufttørkes, deretter røyking.Hvor lenge salter du ribba ?
Jaaa .. neste runde kjører jeg nok vakuum.Sant? Hvorfor? Vakuum er jo så kjekt.
Det er godt å høre at det finnes personligheter der ute, som plutselig bare må få ting gjort, og gjør det
Ja, satte bare en kort skrue gjennom båndet og inn i sideveggen. Har skjønt det sånn at det er bakveggen man helst bør unngå å ta hull på.Det er godt å høre at det finnes personligheter der ute, som plutselig bare må få ting gjort, og gjør det
Et lite spørsmål rundt festebånd, skrudde du det fast gjennom veggen?
Sliter litt med egen løsning i skapet, og trenger litt inspirasjon, før flasken velter ut på gulvet og knuser manometeret for andre gang.
Mitt problem er at flasken ikke kan stå oppreist, men ligger diagonalt mot bakveggen.Jeg har bare satt en passende smal planke innerst i det nederste sporet. Ikke så bred at den tar noe av plassen til fatene, men det blir en fin flat flate å sette gassflaska på. Hvis du vil sikre den bedre kan du vel sikkert bare skru ned et vinkeljern i treplata og sikre gassflaska inntil om du ikke vil skru i veggen.