Av en eller annen grunn får jeg opp et bilde av deg i en lenestol med et fat ved siden av .Arrogant Bastard er knallgod men jeg brukte litt tid på å drikke opp 19 liter av den
Virker rimelig at det er sånt dere drikker på den mørke sida.Bestilte denne, men den ble fjernet fra bestillingen og kunne ikke leveres....
Synd da den er så sykt god.
Fikk disse da
Du har ikke vurdert å mekke deg ett gjæringsskap?Når temperaturen ikke kan komme til gjæringsdunken, må gjæringsdunken komme til temperaturen. Og akkurat nå finnes den bare på ett bestemt sted - om du altså er en gjæringsdunk full av blivende pils som krever 11 grader.
Jeg synes forøvrig dødrom er stygt, og at det er sløsing med en verdifull ressurs. Når dunken tar 30 liter, er det ingen grunn til ikke å fylle den med 30 liter. Hva har vi avanserte blow off-systemer for om de ikke skal brukes?
Vis vedlegget 60613
Rolig nå. Han har akkurat begynt å brygge...Du har ikke vurdert å mekke deg ett gjæringsskap?
Joda. Konklusjonen blei at det utsetter jeg til jeg ikke lenger klarer å manøvrere fatene opp og ned trappene her.Du har ikke vurdert å mekke deg ett gjæringsskap?
Det tok vel mange år før du gikk fra kjøkken-kjele til brygge-kjele også... men jaggu laget du fantastisk godt øl da ogsåDet tok nesten 10 år før jeg skaffet meg fat og gjæringskap, men det betyr ikke at jeg bruker det så ofte
Du må finne noe som ikke er pantbart til din blow-off tube beholder. Kan ikke ødelegge det du får pant for.Når temperaturen ikke kan komme til gjæringsdunken, må gjæringsdunken komme til temperaturen. Og akkurat nå finnes den bare på ett bestemt sted - om du altså er en gjæringsdunk full av blivende pils som krever 11 grader.
Jeg synes forøvrig dødrom er stygt, og at det er sløsing med en verdifull ressurs. Når dunken tar 30 liter, er det ingen grunn til ikke å fylle den med 30 liter. Hva har vi avanserte blow off-systemer for om de ikke skal brukes?
Vis vedlegget 60613
Det tok vel mange år før du gikk fra kjøkken-kjele til brygge-kjele også... men jaggu laget du fantastisk godt øl da også
Tenkte lenge jeg skulle lage en etikette av denne. Den er fra når du inviterte til Ullevål Hageby under planleggingen av Publikumsfavoritter (Norsk Ølfestival) med Tor og Christian Vis vedlegget 60629
Kult! gjorde det samme for å få (kabel)fjernkontroll på et kassettdeck midt på 80-tallet en gang, hadde ikke tenkt på at det gikk an på den kokeplaten. hmmmm...Esp8266, rele modul, litt lodding, copy/paste av kode og litt forandring på kode rele ligger i paralell med knappene på induksjonstoppen så kan enten bruke de eller styre via nettsiden.
Vis vedlegget 60638