Deilige bilder!!!

SG sample av Nøgne Portern, akuratt der den skal være med wlp002 etter en uke
og kandiserte nøtter fra nøttelagret. Fare for at disse forsvinner før portern er karbonert
Jeg har opplevd et par ganger nå at 002 har brukt lang tid på å gjøre seg helt ferdig. Dvs. at FG er nådd ganske tidlig, men så fortsetter den å produsere små mengder gass i et par uker etter det. (Og nei, det er ikke allerede produsert CO2 som langsomt lekker ut.)

Jeg har opplevd et par ganger nå at 002 har brukt lang tid på å gjøre seg helt ferdig. Dvs. at FG er nådd ganske tidlig, men så fortsetter den å produsere små mengder gass i et par uker etter det. (Og nei, det er ikke allerede produsert CO2 som langsomt lekker ut.)

Ja, den virker ikke helt ferdig. Tok vare på prøven og måler igjen om et par dager
Nå skal mesteparten på fat uansett denne gang

Ja, den virker ikke helt ferdig. Tok vare på prøven og måler igjen om et par dager
Jeg har vært engstelig for at det skulle være en snikende infeksjon, men det har ikke vært noen feil på ølet som jeg har kunnet merke. Jeg synes bare det er merkelig, for jeg kan ikke huske at 002 har oppført seg sånn tildligere. Den har pleid å gjøre seg fort ferdig, og så har den sagt takk for seg.

Så det skal bli interessant å høre hvordan din oppfører seg.

Tilbake
Topp