Deilige bilder!!!

Jeg skal ikke ta stilling til hvor mange kjønn vi har, men at to av dem er mann og kvinne, holder jeg hardt på:). Jeg tar i alle fall gjerne på meg jobben med å skille mellom dem - og eventuelle andre:). Det er bryet verdt;).

Hva er viktig med kjønn. Ser poenget hvis du driver med avel. Bortsett fra det er kjønn revnende likegyldig. :)

Hva er viktig med kjønn. Ser poenget hvis du driver med avel. Bortsett fra det er kjønn revnende likegyldig. :)
Stort sett, ja - bortsett fra at det er rimelig viktige statistiske forskjeller. Det er vel vanskelig å ikke se dem som interessante. Men jeg skjønner hva du mener å si, og jeg er ikke uenig:).

Kommentaren min tidligere var til et språklig problem: Kan gressenke brukes også om en gressenkemann? Det mener jeg definitivt at det ikke kan.

Synes hele begrepet Enkemann er trøblete.

Enker har mistet sin mann ved død, så hva er da denne mannen etter enka? En gravlagt ektemann som ikke var helt død allikevel?

Virker som at mannen alltid døde først, og når den første mannen i historien, mistet sin ektefelle, tok de en snarvei og bare satt ‘mann’ bak begrepet.

Før het det brannmann. Nå brukes ofte brannkonstabel, men brannkvinne kan benyttes. Hadde de vært like sløve her, burde det het brannmannkvinne

:-/

Jeg er sterk motstander av at noen med utover kjønn, skal kunne gå i garderoben til jentene mine når de er i bassenget.
Kall meg hva som helst, men det er jeg altså imot.

Synes hele begrepet Enkemann er trøblete.

Enker har mistet sin mann ved død, så hva er da denne mannen etter enka? En gravlagt ektemann som ikke var helt død allikevel?

Virker som at mannen alltid døde først, og når den første mannen i historien, mistet sin ektefelle, tok de en snarvei og bare satt ‘mann’ bak begrepet.

Før het det brannmann. Nå brukes ofte brannkonstabel, men brannkvinne kan benyttes. Hadde de vært like sløve her, burde det het brannmannkvinne

:-/
Da brannvesenet ble profesjonalisert i Sandnes ble min farfar den andre de ansatte. Han ble ansatt som brannkonstabel. Det er snart 100 år siden. Brannmann er ikke en yrkestittel. :cool:

Tilbake
Topp