desinfisere kjøleren

AndersGrom

Dommer
Hei
Har kjøpt meg en GF og lurer på hvordan dere desinfisere motstrømskjøleren? Tåler den kokende vørt i 10 min?
Brygget på Bb30 før og sterilisere kjøleren da I min 10 min i kok.
Ifølge GF instruksjon så skal man desinfisere kjøleren etter kok I et par minutter? Føler ikke at det er nok.
Hva gjør dere?
 
Hei
Har kjøpt meg en GF og lurer på hvordan dere desinfisere motstrømskjøleren? Tåler den kokende vørt i 10 min?
Brygget på Bb30 før og sterilisere kjøleren da I min 10 min i kok.
Ifølge GF instruksjon så skal man desinfisere kjøleren etter kok I et par minutter? Føler ikke at det er nok.
Hva gjør dere?

Sirkulerer siste 15min..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Se gjennom videoene fra Grainfather på Youtube, de tar deg gjennom hele bryggedagen fra start til slutt.

Sent fra min E6853 via Tapatalk
 
Se gjennom videoene fra Grainfather på Youtube, de tar deg gjennom hele bryggedagen fra start til slutt.

Sent fra min E6853 via Tapatalk

Lurte ikke på hele prosessen :)
Har sett det meste om GF på YouTube, men føler ikke at å pumpe varm vørter igjennom med lokket på i et par minutter her helt innafor. Så da lurer jeg på hvis andre kjører på under kok og ikke har opplevd noe trøbbel med kokende vørt :)
 
Jeg sirkulerer med kokende vørter de siste 15 min. Lar det renne gjennom humlefilter, da får jeg et imaginært bedre utbytte, og silt hele vørteren. God jul :)
 
Tilbake
Topp