Drikkeklar mørk øl på en måned - mulig?

Ville ikke bekymret meg for at det kommer i samme pose.

Da er iallefall ikke svart malten finknust. Er den det vil du ikke ha lang kontaktid.

Er forøvrig uenig med Gordon strong. Men han har vunnet masse ting mens jeg aldri har levert inn noe som helst.. men han sverger til å bruke mørk malt senere i meskingen. Jeg har fulgt hans råd og da må det lagres for at smakene skal smelte sammen til en enhet. Ellers kan du plukke ut den og den malten med vannsmak i mellom, på en måte. Gikk fort bort fra det å tilsette spesialmalt ved skylling.

• Like
Reaksjoner: JEG
Vel, siden jeg allerede har kansellert ordren, så tenker jeg å prøve med "steeping" (så var det dette med bryggenomenklatur, da... "bløtlegging" sier Google translate...), gjerne i form av cold-steeping (eh....kald-bløtlegging ). Om ikke mer får jeg lagt til en ny teknikk til bryggerepertoaret. Så er det bare håpe det blir "harmonisk" nokså kjapt.

Har ikke kaffekvern , så ser ikke nødvendigvis lyst på å ta fatt pynte-morteren på ett halt kilo (vel, kan jo trø det gjennom Jura-en, men...).

Går nok ned 200 gram på flaket hvete og opp 500 gram på MO (mister jo sukkerstoffer fra ristet bygg). Bør kanskje slenge på risskal for å hindre tett-mesk.
Screenshot 2015-12-29 at 00.35.13.png

Du kan knuse med et kjevle, også. Legg det i en pose, og rull i vei.

Det der ble faktisk nøyaktig den oppskriften jeg brukte på den forrige stouten:).

Jeg tror ikke du vil få problemer med tett mesk, men det avhenger litt av hvor fint du har knust malten. Hvis du bestiller ferdig knust fra Bryggselv, tror jeg det vil gå helt greit. Og skulle det gå tett under tappingen, er det ikke verre enn at du tar meskespaden og løsner det hele. Det er faktisk ikke noen stor sak, sjøl om det er best å unngå det. (Resirkuler etterpå til du har fått klarnet vørteren igjen.)

• Like
Reaksjoner: JEG
Tilbake
Topp