Drittvarmebelte.

Stig Aa.

Norbrygg-medlem
Kjører stc-1000 med varmebelte og har kjøpt nye deler for å bygge nytt sett. Oppdager så at dette varmebelte ikke er likt det forrige. Et et slags display med rødt lys som lyser når strømmen er på og et grønt lys som liksom skal lyse når varmen er på. Samt et hull med texten Sensor. Se bilde. Hva er det for noe drit? Lyser ikke grønt, og blir ikke varm.... IMG_20150210_001050.jpgIMG_20150210_001117.jpg

Det er en temp sensor. Den skrur på varmen når det er minusgrader.
Fin til frostsikring, ikke så fin til brygging.

Gikk på samme smellen før jul. Møkkaselger hadde feil bilde ute på eBay. Løsning: som @Terje J skisserer (eller som jeg gjorde, for å få litt lengre lengde på ledningen: wago-klemme og en ledning med plugg fra en avdanka et-eller-annet).

disse beltene på ebay kommer i to utgaver.. med og uten sensor. du må kjøpe den uten sensor dersom du skal bruke den med feks STC.
men når du først har kjøpt denne så klipper du bort sensoren og setter de sammen igjen med f.eks wago som blir nevnt over.

Hyggelig å høre at andre har gjort samme tabben. Alltid godt å høre. Her skal det klippes og limes!

Skal ikke belemre dere med at jeg heller ikke får selve STC-1000 til å funke (kontaktene blir ikke aktivert når de skal)

Sist redigert:
Få se bilde av koblingene.

Og husk at det er default 3min delay på kjølinga.
Skal manne meg opp til å se på koblingene på nytt i kveld. Legger ut bilde om det fortsatt ikke virker, med mindre jeg hiver driten i veggen i ren frustrasjon, da.

Få se bilde av koblingene.

Og husk at det er default 3min delay på kjølinga.
Bytta støpsel og nå er alt fryd og såkalt gammen . Rart hvor sur man kan bli når tekniske ting svikter og man ikke forstår hvorfor. Fruen i huset merker det i alle fall godt når jeg har gått på en teknosmell.

Tilbake
Topp