Dyrking av slurry

Har dessverre ikke peiling. C. White har jo selv sagt at det ved utløp skal være 50% igjen av de. Men etter det så aner jeg ikke. Wing it! :)

Uansett så er ikke celleantallet du starter med så veldig viktig, med mindre du lager en liten øl, da har det mer å si.

Ville satt viability til 30% eller noe og bare tatt det derfra. Du kommer til å lage flere nye celler, enn det du har fra før, så derfor er ikke antallet du starter med knallviktig.
Ville du bare brukt alle pakkene??

Innenfor 2 uker gjør jeg det også, er det innenfor en mnd bruker jeg å sette den på røreren med et par bokser vørterøl 4-5 timer før Pitch.
Lurer på hva jeg skal gjøre når det blir stående noen mnd. Kaste å kjøpe nytt? Vil jo helst ikke det.
F.eks: for å ta i litt og synse. Har man en halvliter som er 6mnd er det jo mye død og noen få celler levende.
Ta ut "litt" og sette en liten starter for så å steppe videre??
Heller du vørterølet oppi uten å vente til kullsyren har gått ut? Har aldri prøvd vørterøl trikset. Virker som en grei måte å steppe opp litt.

Beveger litt på fatet først? Virker som om du har mindre trub i karet enn jeg har.

Sånn ser kjelen ut uten bruk av klarningsmiddel hos meg. Hadde jeg brukt klarningsmiddel så hadde vørteren rundt "øya" inneholdt mer flytende gunk, og øya hadde vært mindre, iom at det er mer som flyter rundt, som skyer... Har desverre ikke bilde av hvordan akkurat det ser ut.1 (2).jpg

Bruker heller ikke klarningsmiddel i vørteren. Tilsetter det i gjærdunken. Men skal vente lengre før jeg tapper ser jeg.

Tilbake
Topp