Ein merkelig oppdagelse...

Hei!

I går opna eg meg ei flaske med APA og oppdaga at fargen var veldig mykje mørkere enn eg huska. så eg opna ei ny fra samme batch, og fargeforskjellen er som deko ser ganske stor.
Og ikkje nokk med det, den lyse smakte slik som alle andre flasker fra den bacthen har smaka, men den mørke smakte utrolig mykje bedre, mykje bedre humle smak og aroma. Den einaste forskjellen på desse flaskene er at den mørke er den siste flaska som blei tappa fra omstikkaret under flaskinga.

Kva gjør at den har anna farge og smak??

Er det andre som har opplevd lignende?

Kan det vera humle oljer som synker til bunns? batchen blei tørr humla med 100g.
Begge øla er helt i glaset med god margin mot å få med gjær, så fargen skyldes ikkje det, og begge bilder er tatt med samme kamera og lysforhold.
 

Vedlegg

  • IMG_2490.jpg
    IMG_2490.jpg
    2,3 MB · Sett: 454
  • IMG_2488.jpg
    IMG_2488.jpg
    2,2 MB · Sett: 447
Jeg fikk samme effekt på APA'en min, tappet halve gjærkaret på flasker, som ble lyse og fine, mens det som er på fatet er mye mørkere.
Jeg synes dog flaskene smaker bedre enn fatet, og forskjellen for meg, er bare at flaskene er tappet først, og at jeg har en cooper karboneringsdrops i hver flaske, men brukte ikke noe sukker i fatet..
 
Eg og tappa på fat med kunstig karbonering,men på flaske etterpå, og via omstikk og sukkerlake. Eg synes fatet mitt smakte bedre enn flaskene generelt, men den siste flaska (den mørke) var utrolig god.  merka derrimot ingen forskjell på farge eller smak mellom fatet og flaskene generelt.

Har du noko forslag til kva det skyldes?

Hadde vert kjekt å finne ut kva som gjer dette. Skulle gjerne hatt smaken til den siste flaska på heile batchen...
 
Fikk ein ide om kva dette kan vere i ein annen tråd. Denne flaska som er mørkere var jo den siste som blei tappa fra omstikkkaret, og hadde ikkje blitt fylt heilt opp, sida det ikkje var nokk øl igjen til å fylle heile. Så med ein ganske stor "headspace" kan det jo vere at ølet er blitt oksydert?? 

Og i såfall er det påfallende sjokkerende for meg at eit øl med okidering  kan smake bedre en samme øl/batch uten oksydering, trodde oksidering øydelegg øl. Det er jo sikker eit mengdespørsmål, men kansje det er slik at litt okidering kan vere med på å forme eit øl posetivt?
 
Kven av dei to var nermast berekna farge i oppskrifta? At dei smakar forskjellig kan vere at utviklinga går mykje fortare i flaskeølet som blir lagra ved romtemp i fleire veker, mot fatølet som eg antek gjekk rett på kjøl.

Fargen er meir eit mysterium, men for samanliknbare resultat må grunnlaget vere likt. Som feks temperatur, lyseksponering og oksydering som er nevnt tidlegare.
 
Begge bildene er av flaske varianten fra samme batch. Og er karbonert og lagra heilt likt. Einaste forskjell er som sagt at den mørke er den siste flaska som blei flaska, og blei heller ikkje full, slik at det blei ein del luft i toppen av flaska(ca. halvfull flaske). Det er den lyse som er lik fargeberegninga eg gjorde før brygging, og både fatet og flaskene er llik i fargen med unntak av den eine siste flaska som var halvfull. Oppskrifta innehold kun pale ale malt.

Eg og synast fargen er eit mysterium, men kan det ver slik at okidering kan forandre farge? Og som sagt, enda meir sjokkerende, ha ein posetiv invirkning på ølet?
 
Såvidt jeg vet er det oksidering som gjør fruktkjøttet på f.eks. epler brunt når det utsettes for luft, så det er vel en mulig forklaring. At det fremdeles smaker godt (og bedre enn det andre ølet) kan vel komme av at det er for ungt til å ha blitt ødelagt ennå. Ellers er det jo velkjent at øl alltid vil oksideres litt etter hvert, og at den siste flasken alltid er den beste, så du har vel bare fremskyndet lagringsprosessen og dermed fått drukket den siste flasken først.
 
Tilbake
Topp