Eksperiment med havremalt

Ikke dumt. Men hva ønsker du å komme frem til? Det kan se ut som det blir mindre skumfasthet pga fettinholdet, f.eks.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke dumt. Men hva ønsker du å komme frem til? Det kan se ut som det blir mindre skumfasthet pga fettinholdet, f.eks.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Finne ut om det funker, hvordan det smaker, munnfølelse, skumfasthet... Lurer på om det passer som basismalt for lette øl. Kanskje det er noe for dem som ikke tåler synet av gluten? (Og dem som virkelig ikke tåler det). Og, tja, hva burde jeg finne ut ellers?

Hva utvasket havremask smaker. Om det er noe tess til noe som helst. Eller om det bare blir tapetlim.

Lettøl-havregrøt er sikkert en fin start på morgenen, kjør på :)

Tipper det vil skumme som et lite helvete idet du når koketemperatur?

Lettøl-havregrøt er sikkert en fin start på morgenen, kjør på :)

Tipper det vil skumme som et lite helvete idet du når koketemperatur?
Jepp, kunne hatt minst tre postinger på bryggetabber så langt. Tror like gjerne jeg tar meg en havrefri øl før 10 gram EKG skal i gryta.

Hvordan gikk det igår @Oberstbräu?
Ganske dårlig, tror jeg. Men vørteren har fått litt gjær likevel. Hadde vel vært en god dag for å starte med jodtest. Mulig at Naked oat malt er forskjellig konverteringsmessig fra det havremaltet som det var referet til i artikkelen. Har sendt en mail til produsenten...

Tilbake
Topp