DMS - finnes det?

Litt av en avsporing denne tråden! Underholdende lesing hvertfall.

Ville bare nevne at jeg nyss hørte på BeerSmith-podcastepisoden "DMS In Beer with Charlie Bamforth #296". Dette er en episode som kom tidligere i år, og etter denne trådens innhold ble skrevet, hvor de går dypt til verks om DMS. Veldig informativ, synes jeg. En del nytt om gjæringstemp etc. som også påvirker DMS-nivå. Anbefales!

Hørte og så den. Var lytterverdig
 
Litt av en avsporing denne tråden! Underholdende lesing hvertfall.

Ville bare nevne at jeg nyss hørte på BeerSmith-podcastepisoden "DMS In Beer with Charlie Bamforth #296". Dette er en episode som kom tidligere i år, og etter denne trådens innhold ble skrevet, hvor de går dypt til verks om DMS. Veldig informativ, synes jeg. En del nytt om gjæringstemp etc. som også påvirker DMS-nivå. Anbefales!
Jeg har stor sans for Bamforth, men han har en begrensning: Han har ingen erfaring med hjemmebrygging, og jeg trur ikke han interesserer seg noe særlig for det, heller. Han har jobbet med de store bryggeriene, og med å utdanne fagfolk for bryggeindustrien.

Sjøl om den podcasten er ganske ny, sier han ikke noe nytt der. Og det undrer meg at han ignorerer de erfaringene mange har gjort med både korte koketider og lav energi i kokinga. Mantraet hans er "a good rolling boil" og 90 minutter, og mye tyder på at ingen av delene er nødvendig, i alle fall ikke i en hjemmebryggersituasjon.
 
Tilbake
Topp