Jeg bruker denne kokeplaten på opptil 70 liters brygg (Koker 30 liter på gass sammen med opp til 70 liter i starten på induksjon + 5 stk 500w grilltennere). Kokeplaten klarer å koke inntil 40 liter, men du får ikke noen god "rolling boil" med den på store volumer pga at den reduserer effekten pga varmeutvikling, muligens pga. tynnbunnet panne. Jeg har satt platen på 2 stk 2x4" lekter, og da med en vifte bak kokekjelen som blåser kjølig luft under kjelen og kokeplaten - det hjelper en del på at kokeplaten reduserer effekten pga varmeutvikling.
Hos meg starter kjelen på ca. 3,6kw, og så faller effekten fort til 2,8kw og deretter til 1,9kw. Antar at det er en selvbeskyttelse for å forhindre nedsmelting
Jeg kjøpte 5 stk 500w grilltennere fra biltema i tillegg for å få en grei kok på opp til 19 gallon/70 liter, og da har jeg en grei, men ikke skikkelig rolling boil.. mangler muligens rundt 500-1000w for å få en fosskok/rolling boil.
Problemet med rolling boil løser jeg ved å koke opp til 60 liter med kokeplaten + 2,5kw grilltennere, og i tillegg koker jeg på en 30 liters kjele med krabbekoker på gass (rundt 7,5kw). 15 minutter før kokeslutt kombinerer jeg gasskokingen med blichmann-kokingen.
Kjøing er vel veien å gå for å få kokeplaten til å yte 3,5kw hele veien
Hos meg starter kjelen på ca. 3,6kw, og så faller effekten fort til 2,8kw og deretter til 1,9kw. Antar at det er en selvbeskyttelse for å forhindre nedsmelting
Jeg kjøpte 5 stk 500w grilltennere fra biltema i tillegg for å få en grei kok på opp til 19 gallon/70 liter, og da har jeg en grei, men ikke skikkelig rolling boil.. mangler muligens rundt 500-1000w for å få en fosskok/rolling boil.
Problemet med rolling boil løser jeg ved å koke opp til 60 liter med kokeplaten + 2,5kw grilltennere, og i tillegg koker jeg på en 30 liters kjele med krabbekoker på gass (rundt 7,5kw). 15 minutter før kokeslutt kombinerer jeg gasskokingen med blichmann-kokingen.
Kjøing er vel veien å gå for å få kokeplaten til å yte 3,5kw hele veien