Har kommet fram til at jeg trenger litt bryggeutstyr men litt usikker på hva man burde kjøpe. Blir brygging på et forholdsvis lite bad, da det er rommet i huset med best avtrekk.
Selv heller jeg mot.
1 36 liters kjele med kran, og pickup
1 frittstående induksjonsplate
1 silbunn
1 dyppkjøler
Ser altså for meg at jeg:
1 mesker i kjelen, tapper over i et gjæringskar.
2 vasker mesken/masken, tapper over i samme gjæringskar.
3 Tar ut silbunn, skyller kjele
4 Tapper vørter tilbake til kjele og koker denne
Blir dette unødvendig tungvint, slik at man egentlig burde hatt en dedikert kjele/kar til mesking.
Er helt grønn når det gjelder brygging, har bare satt noen få batcher (ferdig humlet ekstrakt, men dette regnes vel ikke som brygging)
Har sett litt på katla kjelene fra bryggmakker.no, men er litt skeptisk til butikken da den krever forhåndsbetaling. Er det noen her som har erfaringer med den?
Og hvis noen har kjøpt Katla kjele, er det nivå indikator på innsiden av kjelen?
Selv heller jeg mot.
1 36 liters kjele med kran, og pickup
1 frittstående induksjonsplate
1 silbunn
1 dyppkjøler
Ser altså for meg at jeg:
1 mesker i kjelen, tapper over i et gjæringskar.
2 vasker mesken/masken, tapper over i samme gjæringskar.
3 Tar ut silbunn, skyller kjele
4 Tapper vørter tilbake til kjele og koker denne
Blir dette unødvendig tungvint, slik at man egentlig burde hatt en dedikert kjele/kar til mesking.
Er helt grønn når det gjelder brygging, har bare satt noen få batcher (ferdig humlet ekstrakt, men dette regnes vel ikke som brygging)
Har sett litt på katla kjelene fra bryggmakker.no, men er litt skeptisk til butikken da den krever forhåndsbetaling. Er det noen her som har erfaringer med den?
Og hvis noen har kjøpt Katla kjele, er det nivå indikator på innsiden av kjelen?