Enkel Sodastreamholder

Siden jeg har ølkjelleren min på andre siden av tunet og det på fredagskvelden snødde svære flak i nordavinden frista det ikke mye å krysse tunet for å grave frem kjellerlemmen og tappe seg et glass...

Skal ha et øleskap i innhuset etterhver og har i den forbindelse begynt å samle sammen biter til noe slikt. Skaffa meg sodastream som backup til den store tanken siden de kan byttes lokalt og jeg i tillegg tenkte det er greit å ha en mobil løsning til utebruk om sommeren.

Så var det det der med sodastreamflasker som velter og ødelegger regultoren da. Ser det finnes løsninger å få kjøpt på bryggesjappene, men noe i meg reagerer på å gi 350,- for en plastkrok... det er jo omtrent en sekk med malt det.

Hadde opprinnelig tenkt å lage ei hengelomme av 8mm kryssfiner til å putte flaska i og så henge den på fatet men når jeg skulle ta noen mål oppdaga jeg at MK4-regulatoren til Kegland faktisk har M6 gjenger på baksia så da droppa jeg sløydprosjektet og kom opp med denne løsninga:

DSC_0128.JPG

Enkelt og greit så er det en bit 4 kvadrat ledning, 2 kabelsko og et par M6x12 bolter. Henges over ball-lock, ledningen er tilpasset slik at flaska står på gulvet og for mobilitet så slår jeg en spennreim rundt hele pakka..

DSC_0129.JPG

Problemet er løst, ledning og det andre hadde jeg liggende og da har jeg fremdeles 350,- til å legge i en sekk malt ;)
 
Har ofte vært bekymret for at den skal falle, men har aldri skjedd
Jeg bruker bare en strikk eller snor eller plaserer den slik at den ikke faller
Jeg ville forøverig brukt 3/16 slanger. De er litt mer fleksible
 
Tilbake
Topp