Er Det infeksjon i IPA'n min?

Skulle flaske IPA'n min idag, og synes d luktet litt surt. Ikke noe sånn in your face surt, men nok til at jeg ble skeptisk. Smakte selvsagt på den, og den hadde skremmende lite humlesmak. Brukte såpass med humle at dette burde vel ha kommet fram bedre. Ellers smakte den ikke ille. Tappet det på flasker uansett i håp om at surlukta forsvinner:)

Edit: OG var på 1064, og FG på 1005. Dette kan vel også tyde på infeksjon?
 
Drikkbart ble det ikke. Mulig det blir det etter hvert. Smaker surt og beskt! Lukter surt og ikke et fnugg av smak eller lukt av humle...
 
hadde en fra et kit en gang som ble veldig sur.
mulig noe gikk skeis, men nå liker jeg ting med en skarp smak.
den gikk fra 1054 ned til 1005, men den hadde også en av de villeste gjæringene jeg har sett.
måtte vaske oppover veggen der dunken sto.
 
Jeg liker også "skarpe" IPAer. Masse bitterhet er en selvfølge. Men denne ble bare besk og lukter forferdelig. Noe har gått galt, men neste brygg ble godt:) brown ale med Gahr's oppskrift. Nå står en SMASH cascade ipa og koser seg i gjærkaret:)
 
desverre så kan man være uheldig noen ganger.
hva med å se hvordan den blir etter en lagrings periode, hvem vet kansje den blir bedre.
men det er bra den andre ble fin da.
 
Er det infeksjon i IPA'n min? - Ja det er det! Den hurpa kalte vi bitter betzy, og hun ødela IPA'n vår også. Og jammen hadde hun ikke fucka opp en Haandbryggeriet Pale Ale som jeg kjøpte på Colonel Mustard i Oslo forrige uke også. Dønn lik smak, og dessverre ganske likt det du beskriver. Spar gjerne noen flasker, men hvis det er samme hurpa blir det kun verre og verre til det smaker kjemisk krigføring og smaksløkene besudles for 24 timer av gangen ved selv den minste slurk. Siste kasse Betzy gikk i vasken rundt juletider hos oss, og hygienetiltakene har vært kraftig skjerpet på alle stadier siden!
 
Jaja, da blir det flasker til neste brygg da. De må vel gjennom en skikkelig kur først men det skal gå:)
 
Tilbake
Topp