Erfaring med Speidel 2.0

bjoerneli

Norbrygg-medlem
Antar at det er noen som har fått seg en Speidel med den nye kontroll boksen. Kunne dere dele noen erfaringen med denne?

Har selv en Speidel 50 og vurderer å skift kontrollboks når disse blir tilgjengelig,

Hans Magnus

Rant (ikke les):

Hvor i alle dager er de så utrolig tyske? Flott kvalitet og sånn, men det er tydeligvis laget av folk som er flasket opp på reinhetsgebot og tilsvarende regler.

1) Hvorfor publiserer de ikke kildekoden på github. Tenk så mye fint som kunne vært laget. Hvis en ser hva enkelte har greid å presse ut av funksjonalitet av en STC-1000 (storagrytor-snubben) så burde det være åpenbart noen fine hacks som hadde gjort livet enklere. Særlig 2.0 som har Wifi. Å få festet en eller annen wifi-bridge til 1.0-varianten burde heller ikke være noe voldsomt problem om de hadde åpnet for det.

2) For å få lov til å oppgradere kontrollenhet må de ha tilbake den gamle. Er de redd for at jeg skal anrike uran med den?

Neper.

- Trykkfølsomt knappesystemet. det skjedde 2 ganger jeg trykket plutselig.
+ litt bedre krana med tetning i gummiring men
- dårlig i vrider (drypper), og fortsatt kort. Ellers...
Bruksanvisning har mer glanset papir.
Emballasje er endelig hardere.
Lyser og lyder helt på en annen måte, det gir dessverre ikke +10 i effektivitet men du smiller og danser rundt mer aktivt.
- - - Ingen Wi-FI.

Rant (ikke les):

Hvor i alle dager er de så utrolig tyske? Flott kvalitet og sånn, men det er tydeligvis laget av folk som er flasket opp på reinhetsgebot og tilsvarende regler.

1) Hvorfor publiserer de ikke kildekoden på github. Tenk så mye fint som kunne vært laget. Hvis en ser hva enkelte har greid å presse ut av funksjonalitet av en STC-1000 (storagrytor-snubben) så burde det være åpenbart noen fine hacks som hadde gjort livet enklere. Særlig 2.0 som har Wifi. Å få festet en eller annen wifi-bridge til 1.0-varianten burde heller ikke være noe voldsomt problem om de hadde åpnet for det.

2) For å få lov til å oppgradere kontrollenhet må de ha tilbake den gamle. Er de redd for at jeg skal anrike uran med den?

Neper.

Ang "panteordning" på gammel kontrollboks, så ser det ut til at det ikke lenger stemmer. Har akkurat fått en epost fra speidel hvor jeg spurte om dette og det skal ikke lenger være nødvendig å sende inn den gamle. Pris er satt til Eur 365,- for 50L'en og estimert tidspunkt er "end of may".

HVIS jeg kan beholde den gamle kontrollboksen, OG jeg tar meg kost med en ny, så kan jeg garantere at skrutrekker finnes frem for å se om det er mulig å finne ut noe mer om kontrollenheten. Time will show....

peram

Det med pantordning ville vel eigentleg vera ganske håplaust å administrera for Speidel og deira partnarar, sikkert noko tollproblematikk, håplaust med ventetid mellom innsending og mottak av ny....

Tilbake
Topp