Kanskje denne kan hjelpe deg? Nydelig forholdsvis billig sak som er som skapt for bryggere, kommer i flere størrelser, og bør kunne kobles/festes "rett på" et spirorør eller liknende.Nå har jeg en vanlig kjele på induksjonsplate, så jeg må jo få til ei tett hette til kjelen, men det må vel være mulig å fikse det.
Veldig bra konsept! Er det avløp i bynnen av det grå røret slik at vann fra kondenseringen renner ut, eller samler du det opp i røret?Har laget meg en kondensator for kokedampen. Består av et avløpsrør som henger på siden av Speidelen. I senter av dette er det en dyse som lager en sky av kaldtvann som igjen kondenserer dampen. Vannet renner rett ned i dusjsluket.
Har isolert røret med vinkorker slik at ikke dampen varmer opp kjølevannet, det strømmer ganske sakte gjennom. Den bruker i underkant av fem liter vann på en times kok.
Dysene fant jeg på eBay, de er av typen som gjerne brukes over fruktdisker i butikken for å lage en sky av vann. Søk etter 'spray nozzle' elller lignende.
Vannet renner rett ned i dusjsluket.
Hva er hulldiameter på dysene dine? Finner fra 0,15 til 1 mm.Har laget meg en kondensator for kokedampen. Består av et avløpsrør som henger på siden av Speidelen. I senter av dette er det en dyse som lager en sky av kaldtvann som igjen kondenserer dampen. Vannet renner rett ned i dusjsluket.
Har isolert røret med vinkorker slik at ikke dampen varmer opp kjølevannet, det strømmer ganske sakte gjennom. Den bruker i underkant av fem liter vann på en times kok.
Dysene fant jeg på eBay, de er av typen som gjerne brukes over fruktdisker i butikken for å lage en sky av vann. Søk etter 'spray nozzle' elller lignende.
Hva er hulldiameter på dysene dine? Finner fra 0,15 til 1 mm.
Jeg bruker dyser med 0.8mm åpning. Kan gå opp til 1mm, men da øker jo vannforbruket noe.
Målte vannforbruket ved å kjøre dysa i et litersmål i nøyaktig 2 minutter. Multipliserte opp.
Populært kalt fangekjelleren. Har vært tilfluktsrom. Ikke så langt unna de strategiske tunnelene som ble gravd ut på begynnelsen av 40-tallet.Høres ut som et dårlig lufta våtrom.....?
Lukta vil komme fra bøtta med varmt vann. Dekker du til den burde det ikke være mye som siver ut.
Legg en isolasjonsmatte på lokket så blir det minimalt med kondensasjon under det.Men vil man ikke få en del retur av DMS fra kondensvann fra lokket som drypper tilbake i kjelen, eller..?