Fat

Ole Bråten

Norbrygg-medlem
Hei. Jeg er interessert i å skaffe meg et fatanlegg, pluss noen ekstra fat. Er det folk i Bodø/Salten-området som pleier å gå sammen om å kjøpe inn en del fat, til en god pris?
 
Det har vert gjort for en stund siden via Candirekt av Rune Alm, men det kan skje igjen selv om mange fra nordland fikk mange fat, problemet i så måte er slik jeg ser det at de fleste bryggere i salten ikke er tilgjengelige verken her eller på FB men prøv også http://www.facebook.com/groups/358254494213038/
 
Bestiller du en pall blir du nok kvitt det meste, 60 store fat tror jeg det var, høres mye ut men det er jo et behov ennå og beyggere bør benytte alle tilbud som kommer, fremtiden for fat er uviss/dårlig.
 
Vi tar nå nok en tur ned til Lund Teknik og fyller bilen med fat og basismalt. Drøye tusenlappen for fire brukte, trykktestede fat. Det er nå tredje gangen jeg handler derfra, og har aldri hørt at han har vært tom for fat.
 
Larzan skrev:
Vi tar nå nok en tur ned til Lund Teknik og fyller bilen med fat og basismalt. Drøye tusenlappen for fire brukte, trykktestede fat. Det er nå tredje gangen jeg handler derfra, og har aldri hørt at han har vært tom for fat.

Hmm, kan være en mulighet. Har dog ikke veldig god erfaring med de. Kjøpte adapter for 425g AGA-flaske derifra, som ikke passet, og fikk null respons når jeg klaget :(
 
Jeg har inntrykk av at alt skal over på engangsembelage, prøvde å få kjøpt cornelius på gatekjøkkenet men det var slutt med det, bare plastdunker,
uansett bedre å være føre.........
 
Ja.. det virker som at det er lite fat tilgjengelig. Sendte forespørsel til dansk butikk og fikk svar tilbake at de jaktet selv på fat og at jeg måtte tipse dem om jeg kom over et stort parti.
 
Begynner å bli mindre brukte cornyfat ja, men er jo null problem å få tak i nye fat, går man sammen en del folk , så får man billige nye fat fra kina, ikke helt samme målene som dagens cornyfat, men for de fleste spiller vel ikke det noen rolle
 
Tilbake
Topp