Feil på bryggekjele

Odd Roar Mauseth

Norbrygg-medlem
Bør jeg la være å brygge mer på denne kjelen? Er redd den skal sprekke. Har kokt kun 2 ganger på den og leverandør påstår at dette ikke har betydning, hva mener du?
 

Vedlegg

  • kjele 50l.jpg
    kjele 50l.jpg
    257,8 KB · Sett: 300
Nei, det ligger ca. 2 cm over bunn, flere svarte felt/renner i samme høyde. Fikk nå et tilbud om 350,-kr i gavekort. De innrømmer vel delvis at dette ikke er som det skal være da.
 
Det står det ikke noe om i nettbutikken. Har nå fått melding om at jeg vil motta en returseddel så skal de vurdere kjelen og evnentuelt innvolvere produsent.
 
Det du ser er defekter i metallet. Om de er fra grunnmaterialet eller ett resultat av produksjonen av kjelen evt håndtering etterpå er ikke godt å si, men som sagt av andre slik skal det ikke være. Før du evt returnerer "bevismaterialet" til leverandør prøv å måle hvor store defektene er (lengde/dybde). Jeg vet det kan være vrient. Skulle du få trøbbel med leverandøren så kan slike målinger være kjekke å ha. Du bør etter min oppfatning få ny kjele.
 
Vær tydelig på at du har et kundeforhold med butikken og ikke produsenten. Viktig at du ikke havner mellom barken og veden her.
Krev ny kjele fra nettbutikken, så må de igjen gjøre hva de vil opp mot produsenten
 
Dette har tatt lang tid. Kjelen er sendt inn og dette er svaret jeg fikk ca. 14 dager senere : Etter vask og ventetid/lagring er det ingen forandring på kjelen,Merkene i kjelen er innenfor kvalitetskravet til denne og det er ingen fare for hverken brist i kjelen eller for forringelse av det som blir tillaget i kjelen,
Vi tilbyr likevel å sende kjelen fraktfritt tilbake til deg,
Synes dette ikke er godkjent kundebehandling og påpekte dette i svar til butikk i håp om å få ny kjel. De innrømmer jo her at det er feil på kjelen men vil likevel ikke erstatte den. Synes ikke dette er OK, og kommer til å poste hvilken leverandør dette gjelder om dette ikke ordner seg. Enig ?
 
Ja !!!
Legger du ut saksnummer, vil ihvertfall jeg sende dem en melding hvor jeg påpeker at 'god kundebehandling lønner seg'
[Edit] be om å få opplyst de objektive kvalitetskravene de henviser til
 
Ville faktisk bare tatt tilbake og brukt den. Du har jo nå fått en slags garanti at den duger. Har aldri sett det før men noen bulker..
 
Kan de ikke bare ta den tilbake, sende en ny til kunden, å legge kjelen ut som B-vare? Da blir alle parter fornøyd.
 
Når jeg tenker på alt vi borrer og skrur inn i disse kjelene våre så tror jeg kanskje produsenten har rett i at disse småbulkene ikke vil ha noe å si.
 
Tilbake
Topp