Fellesbestilling av Coryfat og CO₂ i nord.

Rune Alm

Norbrygg-medlem
Hei, jeg ønsker å lodde interessen for en fellesbestilling av Cory fat og eventuelt CO₂ flasker og regulatorer i Nordland.
Jeg bor på Røkland , det er rett nord for Saltfjellet og moralsirkelen.
Jeg bor rett ved siden av E6 slik at det skal være kurant for de som bor litt unna å stikke innom og hente ved anledning og det finns transportmuligheter via bekjentskaper.
Jeg har plass til å lagre fatene en god stund slik at det ikke er veldig hast med å avhente de.
Jeg tenker i første rekke å bestille en palle med fat, ca 55 19 litere og 10 9 litere.
Hvis det er interresse kan vi fylle en pall til, og kan ta med CO₂ regulatorer og CO₂ flasker. De leverer ferdig fyllte flasker på 0,35, 0,5 2, 3, 6 og 10 kilo som bør være midt i blinken for oss men tror for enkel hets skyld at vi konsentrerer oss om 0,35, 2, 6 og 10 kilo.
Jeg kan administrere dette kjøpet og har som sagt lagringskapasitet.
Fatene som jeg har spurt om er fat med gummihåndtak, inn og utventil og sikkerhetsventil som er trykktestet der kun dårlige pakninger er skiftet. Fatene vil kunne ha små bulker/skrammer.
Fatene blir levert ut fra toppen av pallen, det vil si at jeg ikke kommer til å sortere de før utlevering.
Jeg beregner ikke noe fortjeneste, alt blir et spleiselag. Prisen vil bli ca Kr. 300 for 19 liter og nærmere 400 for 9 liter, den nøyaktige prisen vet jeg når jeg vet nøyaktig antall. Dette er priser inkludert mva/frakt.
For priser på CO₂ utstyr viser jeg til Candirect.de og regner med at vi får noe rabatt på dette. Regulatorer vil vi prøve å bestille 1 eller 2 typer for enkel hets skyld. Jeg kommer ikke til å ta med masse småutstyr da det blir vanskelig å administrere, men dette bestilles av den enkelte med lite frakt. Men er det interresse for mye av enkelte ting kan vi ta det med. Det blir litt for vanskelig å holde styr på at en skal ha 1,7 meter slange, noen nipler og ventiler til corny...
Jeg er nødt til å kreve forhåndsbetaling 1 juli for å ha kapital til å legge ut.
Jeg setter 1 juli som siste frist til bestilling og satser på å legge inn bestilling da til Candirect.

Får du dette til blir jeg gjerne med. La oss si 4 19 l fat!
Kan også påta meg å ta med fat sørover til Rana, Vefsen og omeng hvis det hjelper på.

Hei!
Jeg er interessert i 4 19 liters fat. Jeg forutsetter at ikke prisen blir vesentlig høyere.  :)
Godt initiativ Rune!

Svein Erik

Hei, slenger meg med på denne.
Trenger 4 stk 19l. og 3 stk 9l.

Skal spre det glade budskap til resten av bryggelauget her i byen.

Her er mailen jeg fikk fra Candirect:

Dear Rune,

the price for the used and tested kegs in 18,9 litre version is 25,00 euros
each then and for the 9,45 l ones 39,00 euros each. Shipping to Norway will
cost for 1 pallet around 295,00 euros.

If you need many CO2-bottles, we can ship them on a pallet, too, but must
ship them with another company and it will be more expensive for the
CO2-bottles, because they have special papers for danger groups.

A pallet with 50 NC kgs 18,9 litre and 12 NC kegs 9,45 litre would fit well.

50 x 25,00 EUR = 1250,00 EUR
13 x 39,00 EUR = 507,00 EUR
shipping 295,00 EUR

= 2052,00 EUR

Mit freundlichen Grüßen / kind regards

Stefan Welfonder

Så slik det ser ut vil det passe med 6 eller 12 9,45 litre. Men 9,45 liters er dyrere. Vi får se om vi greier å tilpasse oss en full palle.

Hei.
Jeg er også intresert. Jeg tar gjerne 4 19l.
Jeg bor i Sør Troms, men er nedover mot saltfjellet på jobb fra tid til annen, så jeg kan få de hentet etter hvert.

Oddbjørn Rasmussen :)

Da begynner det å ligne noe. Ser ut til at CO₂ utstyr er lite aktuelt siden det blir høyere frakt på den pallen.
Så da satser jeg på å fylle en pall med fat.

Foreløpig liste til nå:

Trond A:                4 stk 19 liter
Svein Erik:             6 stk 19 liter   1 stk 9 liter
Ronny L:                4 stk 19 liter   3 stk 9 liter
Oddbjørn R:           4 stk 19 liter
Rune Alm:            10 stk 19 liter   3 stk 9 liter             1 stk 10 kg CO₂
Beant:                  10 stk 19 liter                                1 stk 10 kg CO₂
Erik W:                   3 stk 19 liter   2 stk 9 liter
Oddvar Denmo:       6 stk 19 liter   3 stk 9 liter
Nils V                    12 stk 19 liter
Olsern:                   3 stk 19 liter
Jens Viken              2 stk 19 liter
Frode Skarstein                            3 stk 9 liter
Espen N                  4 stk 19 liter

Totalt                   68 stk 19 liter  15 stk 9 liter             2 stk 10 kg CO₂

Flott initiativ!

Ser for meg at vi glatt kan ta unna 10 stk 19l.

Ellers skulle vi ha hatt minst ei 10KG flaske Co2, så hvis interessen for Co2 blir stor nok og sluttprisen blir grei ser jeg frem til å sjalte ut ombygde flasker med drittventiler  :cheeky:  :ilike: .

Tar gjerne 12 fat.

(Kanskje det er flere i Tromsø som skal ha fat, slik at vi eventuelt kunne bestille en palle direkte til Tromsø?)

For denne pallen er det nå bare 5 19 liters og en 9 liters igjen. Jeg kan justere noe for egne mengder, ellers så får vi se om vi greier å fylle en palle til.

Hei!
Jeg ønsker å supplere med to ekstra, til 6 19 liters, og så tar jeg den 9 literen som er igjen!
Svein Erik  :)

Da er en pall godt og vel full.
Vi får se om vi greier en pall til, muligens mikset med Co2 flasker, men skal vi ha Co2 flasker blir den pallen dyrere i frakt.
Eventuelt er valget å begrense seg til en pall eventuelt å se om vi greier 2 paller og så må vi eventuelt prioritere etter innmeldingsdato. En halvpall blir også dyrere i frakt.

Kan ikke love alle de siste å være med, en full pall er 60 19 litere eventuelt 50 19 litere + 12 9 litere.  Skal høre med dem hvor mye det vil bli i ekstra frakt på en halv pall, men regner med at fraktprisen er for pall uansett hvor stor den er. Så det beste er hvis vi greier å fylle en hel pall til. Tror også at vi kan mikse inn noen 6 Kg Co2 flasker i pallen, slik jeg skjønte dem var det spesielle fraktvilkår bare for 10 kg Co2.
Jeg tror jeg skal greie å ordne gratis frakt opp til Tromsø, har en kompis som kjører trailer dit men da må noen der oppe ta imot hele Tromsøvolumet der.
Jeg holder bestillingen åpen til 1 juli, da setter jeg igang prosessen med bestilling og forhåndsbetaling.

Har fått bekreftet gratis transport til Tromsø. En kompis kjører trailer dit flere ganger i uken og kan lure dette med på lasset.

Tilbake
Topp