Fellesbestilling tappekraner og tilbehør, kort frist!

mojo

 
Noen som vil være med på en fellesbestilling av kraner og greier fra USA? Planlegger en kegarator her..

Har ikke fat enda da men.. :) Det kommer på plass så snart Vin og Bar har dem på lager igjen!

EDIT ADMIN:

  • Bestillingsfrist: onsdag kveld 20.05.2009
  • Total forvented leveringstid regnet fra fristen: 4-6 uker
  • Butikker det skal bestilles hos: MoreBeer.com og The Beer Tap Store på Ebay (vi får allerede rabatt grunnet storkjøp, vet ikke hvor mye det blir i rabatt enda)
  • Antall deltakere: maks 6, så det ikke blir for mye organisering og for store utlegg herfra - så vær rask hvis du skal med! Fortrinnsvis for avhenting i Oslo, men jeg kan også sende et par pakker (under 10 kg) med posten videre rundt i landet hvis det blir aktuelt.

Ellers:
  • Jeg skal ikke tjene på dette, men heller ikke tape. Jeg beregner alt i et XL-ark og sender til deltagerne på mail når alt er i boks. Legger eventuelt på 1% for å dekke tap på renter (svarer til 10 kroner på en 1000-lapp for en måneds gebyrfritt lån), hvis det blir mye penger av det - håper det er greit!
  • varene leveres/avhentes/sendes kun ved/etter betaling
 
Er fremdeles interessert i 2 stykk 525ss med 2 stykk shank (ca 8 cm) og 2 stykk koblinger for slanger med indredia på ca 4 mm. Har han det hele?
 
Joda, han har det meste.

525 er jo uten creamer-funksjonen. 575 er med creamer, ser ut som de koster bare $5 mere: http://stores.shop.ebay.com/The-Beer-Tap-Store_faucets_W0QQ_fsubZ841750017QQ_sidZ289042947QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322 Svart simpelt håndtak til kran koster $3.

Shanks er i 3'' (~8cm) og 4 tommer - velge mellom rustfri og messing: http://stores.shop.ebay.com/The-Beer-Tap-Store_shanks_W0QQ_fsubZ841751017QQ_sidZ289042947QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322

Ser ikke at han har koblinger for rør. Er det type John Guest du er på utkikk etter? Vi kan godt ta en annen nettbutikk, hvis det er andre som har de kranene. [EDIT: Aha, skjønner hva du mener nå.. Joda, sånne koblinger har han også.]

Jeg trenger også et par *barbed nipples*
Trenger man en beer faucet spanner wrench?

*Andre som er interessert i å bli med på felleskjøp av diverse småtteri fra USA?
 
En beer faucet spanner (britisk engelsk) / wrench (amerikansk engelsk) er en slags fastnøkkel for å skru løs/fast mutteren som holder kranen fast til shanken. Den er kjekt å ha, for ellers må man sette igang med tanger og det vil skrape opp mutteren.

Vet ikke hva du mener med koblinger for rør. Jeg tenkte egentlig bare på en kobling som ølslangen kan festes til, og jeg mener å huske at jeg har slanger med 4 mm indrediameter (kan være de betegner det som 3/16" eller noe sånt...). Kan dessverre ikke besøke ebay fra jobb, denne siden er sperret.

Noen enkle håndtak må også til.

Men hva i all verden er barbed nipples?  :lese:
 
Selv om det kanskje høres ut som brystvorter med piggtråd, er det vel bare nippler til å tre slanger innpå, med spor som forhindrer at de glipper av så lett. Som på bakenden av denne: http://morebeer.com/view_product/16256//Faucet_Shank_-_4_With_Nipple
 
Akkurat ja, den har altså barbed nipples montert direkte på shank'en, istedenfor at man må bruke en løs mutter som er forsynt med dem. Fint det også!
 
Eduard skrev:
Er fremdeles interessert i 2 stykk 525ss med 2 stykk shank (ca 8 cm) og 2 stykk koblinger for slanger med indredia på ca 4 mm. Har han det hele?

Ja, akkurat. Så snakker vi nok egentlig om samme ting! Han anbefaler 1/4'' til 3/16'' tubings - for å unngå skumming: http://cgi.ebay.com/beer-line-hex-nut-tail-piece-kit-homebrew-kegerator_W0QQitemZ260389689683QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3ca06f5953&_trksid=p4634.c0.m14.l1262&_trkparms=%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A30
 
Hele slangen min er 4 mm (altså 3/16") og ca 1 m lang, så det skummer som regel bare ved første øl.
 
ok. Ser ikke ut som han har den dimensjonen.. Sitat fra The Beer Tap Store:

"For sale is tail piece kit used to connect beer tubing to shanks and keg couplers.

Included are: 1/4" 304 stainless steel barbed tail piece, brass hex nut & washer.

why spend the extra money for stainless faucets and shanks to be tripped up by brass tail pieces.

In the beer system install business this is the only tail piece we use with 3/16" tubing. A smaller tail piece can cause foaming, why take a chance when the fittings cost the same or at pennies difference. To fit 3/16" tubing onto this tail piece heat the tubing in very hot water and work the tubing over the fitting.

I also have a kit with a 1/4" brass tailpiece for those using brass faucets & shanks"
 
Vel, de slangene jeg har er forholdsvis fleksible så trikset med varmtvann regner jeg med vil nok funke. :)
 
Ok.

Jeg regner med å bestille innenfor få dager - har ikke tid i dag, skal på jobb. Men jeg sender deg en mail eller PM først og får bekreftet de du ønsker.


Drømmer litt om en CO2 -manifold med regulator for hver utgang, for å kunne ha forskjellig trykk på de forskjellige øl-typene...
 
Hei, kom nettopp over tråden på forumet..  Jeg kunne tenke meg å være med på en fellesbestilling hvis det ikke er for seint.
Jeg har  "øl-ut-ventil" og slange.

Ønsker:
1x Perlick Perl 525ss
1x Tap handle
1x shank i stainless steel, dimensjon 3" (evt 4")? Må selvfølgelig passe til Perl, men den skal monteres i øleskap-dør ca 3cm tykk.
1x stainless tail piece kit beer tubing homebrew kegerator

Trenger man noe mer for å få en komplett kran?

Bor i Oslo.

Mvh.
Per
 
Det rakk du! Regner med å bestille i morgen!  :ilike:

Det ser ut som en komplett kran.

Jeg skal også lage kegarator, og tenkte å kjøpe 4'' shanks bare for å være sikker. De kan jo alltids kortes ned litt, hvis det er ønskelig. Værre andre veien.

Da er vi 3 som bor i Oslo, så blir det greit å få distribuert varene!

Jeg tenkte å kjøpe 575ss, da de har mulighet for å toppe opp glasset med en fin skumdott, men Eduard var skeptisk til om denne funksjonen ga rom for kliss og infeksjon.. Jeg skal ha 3-4 kraner, så jeg kan jo ta litt av hvert. :)

Blir nok også en bestilling fra MoreBeer på meg utover sommeren...
 
hvilken nettbutikk skal du handle fra og hva slags frakt skal du bruke? hvis ikke du vet om det, så sjekk ut jetcarrier, hvis du ikke har dårlig tid, så er det billig å sende det med
båt. tar seks uker ca.. eller du kan bruke fly..
 
Når det gjelder frakt har jeg god erfaring med vanlig post og More Beer. På det beste har det tatt mindre enn en uke og koster fra
USD 30 og opp, mens samme frakt fra Northern Brewer stort sett er USD 100. Men Jet Carrier funker også greit.

janh
 
Hei igjen.
Jeg har aldri prøvd noe annet enn flexi-tapp, der kan man jo enkelt få skum ved å ha liten åpning, bør ikke det også gå på en kran uten creamer funksjon? Skummet blir vel kanskje mye tettere med creamer funksjonen?

Uannsett så kan jeg jo gå får følgende bestilling, hvis det ikke er for seint:

1x Perlick Perl 575ss med creamer funksjon (endret)
1x Tap handle
1x shank i stainless steel, 4" (endret)
1x stainless tail piece kit beer tubing homebrew kegerator


Mvh
Per
 
Den er grei!  :biersmile:

EDIT ADMIN:

  • Bestillingsfrist: onsdag kveld 20.05.2009
  • Total forvented leveringstid regnet fra fristen: 4-6 uker
  • Butikker det skal bestilles hos: MoreBeer.com og The Beer Tap Store på Ebay (vi får allerede rabatt grunnet storkjøp, vet ikke hvor mye det blir i rabatt enda)
  • Antall deltakere: maks 6, så det ikke blir for mye organisering og for store utlegg herfra - så vær rask hvis du skal med! Fortrinnsvis for avhenting i Oslo, men jeg kan også sende et par pakker (under 10 kg) med posten videre rundt i landet hvis det blir aktuelt.

Ellers:
  • Jeg skal ikke tjene på dette, men heller ikke tape. Jeg beregner alt i et XL-ark og sender til deltagerne på mail når alt er i boks. Legger eventuelt på 1% for å dekke tap på renter (svarer til 10 kroner på en 1000-lapp for en måneds gebyrfritt lån), hvis det blir mye penger av det - håper det er greit!
  • varene leveres/avhentes/sendes kun ved/etter betaling
 
Den korte fristen er så vi er sikre på å rekke neste båt, som går 1. juni (knapt 14 dager).

Eksempler på varer som er blitt bestilt så langt:
FoamControl (ref Gahr), StarSan, gauge cage, drip tray, 3-veis regulator til å sette forskjellig trykk på de ulike øltyper (http://MoreBeer.com/search/102237/beerwinecoffee/coffeewinebeer/CO2_Tanks_and_Gas_Regulators)

og de snasne Perlick Perl 525ss og 575ss: http://www.perlick.com/pdf-files/Perlick_TAPPING_WISDOM_SS.pdf
9aef_1.JPG
 
Ja, drip tray! Min drip tray (ligger flat på øleskapet) er for liten og dekker ikke hele drypp-området!  :duh:

Jeg skal prøve å finne en egnet tray for å legge til ;).
 
Tilbake
Topp