Filter før kjøler

Noen med plate kjøler her? Kjedelig jobb når hele wirldpool konen blir med å tetter kjøleren[emoji37] Trenger tips til hvor grovt/fint filter jeg skal montere før kjøleren. På forhånd takk(det er laaang bestillings tid Kina, kjedelig å besttle alt for fint eller alt for grovt filter
b1a94d79772a08ec03b58943aa8d5118.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sikker på at du trenger filter? Filtre går jo tett de og, men tetter iallefall ikke platene iallefall..

Hvor tapper du ut fra? Bunn? Siden?
 
Tapper fra bunn, slipper ut wirlpoll kon med humle å trub før jeg kjører det gjennom kjøler, ikke det beste oppsette. Bunnen er som en skål, så har vurdert mange ganger å sveise i utløp ytterst mot veggen, men er litt kviafult når kokekaret er isolert.

Filter kan gjøres rent underveis vist det går tett. E verre med med tett kjøler med 50l igjen som skal gjennom[emoji37]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tapper fra bunn, slipper ut wirlpoll kon med humle å trub før jeg kjører det gjennom kjøler, ikke det beste oppsette. Bunnen er som en skål, så har vurdert mange ganger å sveise i utløp ytterst mot veggen, men er litt kviafult når kokekaret er isolert.

Filter kan gjøres rent underveis vist det går tett. E verre med med tett kjøler med 50l igjen som skal gjennom[emoji37]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan du sveise på et rør som stikker opp fra utløpet i bunn av kjelen da, slik at trubben ligger under dette røret? Og ha en dump-ventil ved siden av?
 
Tilbake
Topp