Filter til gf

Hei, bruker dere gf filteret når dere bruker falskbunn? Ser at det blir en konflikt der med at bunnen med silikonringen på meskerøret blir noe hevet.
 
Hei, bruker dere gf filteret når dere bruker falskbunn? Ser at det blir en konflikt der med at bunnen med silikonringen på meskerøret blir noe hevet.
Har falskbunn, men har ikke tatt det i bruk. Det er til hinder for å røre i bunnen, og jeg tror ikke at jeg kommer til å bruke dette likevel.
 
Har falskbunn, men har ikke tatt det i bruk. Det er til hinder for å røre i bunnen, og jeg tror ikke at jeg kommer til å bruke dette likevel.
Testet den i går, klemte ned øyet og da passet det med meskerøret. Merket rett før kok var ferdig at boblene som kom opp under kokingen hadde løftet risten så den sto på skrå. Fikk trykket den ned igjen så virket som det hjelp men det merket jeg for sent. Noe hadde skjedd med filteret så det hadde blitt litt dratt ut fra der det satt men det var heldigvis ikke av. Var for så vidt veldig deilig å ikke måtte stå og skrape filteret under overføring og at det lå et greit lokk med humle på risten når kjelen var tom. Lagde utepils så der er det jo ikke all verdens med humlemengde. Må bare huske på og sjekke rista jevnlig så får jeg forhåpentligvis fanget mer rester underveis neste gang. Skulle gjerne sett det hadde kommet et bedre oppgradert filter til den maskinen
 
Tilbake
Topp