Fjerne etiketter

Var så heldig å få 300 flasker av Austmann, men alle har jo selfølgelig etiketten på seg. har dere noe tips til hvordan jeg kan få av etikettene ?

Sett dem i et kar med varmt vann til de er løs og bruk en bordkniv til å skrape med,lim som ikke er borte tar du med tennveske på et kjøkkenpapir

Var så heldig å få 300 flasker av Austmann, men alle har jo selfølgelig etiketten på seg. har dere noe tips til hvordan jeg kan få av etikettene ?
Jeg pleier å sette flaskene i lunket vann og venter til etikettene løsner. Noen etiketter sitter med en limtype som ikke løsner i vann, disse fjerner jeg med skrape av samme type som brukes til steketopper (barberbladtype). Resten av limet som sitter igjen fjernes med skirens. Lykke til med jobben:)

Det finnes to typer etiketter (etter min erfaring); de som løsner ved å legge flaskene i vann, og de som har sterkere lim (Nøgne Ø, Haandbryggeriet, etc). På de siste heller jeg i kokende vann, venter 2–3 minutter, så peeler de ganske greit av. For å få bort limrestene har jeg litt olivenolje på en kjøkkensvamp og gnur godt.

300 flasker blir nok ganske mye jobb … o_O

Jeg hadde sett mørkt på det om jeg skulle fjerne 300 Austmann-etiketter... Etikettene får jeg av, men limet... Har ikke funnet et løsemiddel som tar det.

Knallgodt øl men flaskene går til resirkulering.

Tennveske som brukes til kullgrill,har jeg god erfaring med.Bruk på den måten som jeg skrev om i et innlegg i dene tråden

Her er et forslag til hvordan dere kan få av etiketter fra Kinn-flaskene:
1) Hell kokende vann oppi dem. Jeg bruker vannkoker og fyller til rett over etiketten
2) La stå et minutt ellerno
3) Skrap forsiktig av, bruk gryteklut eller lignende så du ikke brenner deg på hånda du holder flaska med.

Trenger ikke skrape noe som helst. Dette fungerer fint med Nøgne Ø sine flasker og.

Tilbake
Topp