Det er jo det som er umulig å vite. Kanskje du går glipp av et helt fantastisk øl, kanskje ikke.Eg var inne på tanken dersom det er tegn til liv der om nokre dagar å ha det over på glassballong og teste om det kan bli noko interessant over tid. Men i så fall må eg investere i ballong, og eg veit ikkje om det er verdt det for dette brygget.
= flasking og oppbevaring av flaskene på en måte og et sted som ikke innebærer fare for live, helse og innemiljø?Infisert. Hvis det finnes håp er det bare en måte å finne ut av, men da må du ha den over til noe som er oksygentett.
Da blir det kanskje en lystig kveld for dodraugen i morgenEller det. Men da binder du opp flasker og plass. kjedelig å vaske de igjen. Og du bruker hevert/hva du nå bruker til noe som er infisert.
Min tanke iallefall.
Er nok villgjær. Tenkte det kunne komme fra sevja, men den er kokt i 60 min, så det virker litt rart. Bøtta har vært brukt til å samle sevje, så den er kanskje ikke rengjort og desinfisert godt nok?Hvis det er brett fra et annet øl trenger det ikke være krise. Er det villgjær så er det neppe noe å samle på.
De ufrivillige infeksjonene vi har flasket har blitt nydelige øl. Vi har aldri hatt innkjøpt brett i huset....Hvis det er brett fra et annet øl trenger det ikke være krise. Er det villgjær så er det neppe noe å samle på.