Flasker fra Hansabutikken (Bergen)

Ørnegård

Norbrygg-medlem
Mulig dette er kjent for de fleste: På Hansabutikken på Kokstad selger de vaskede bjørnunger for 1 krone og 20 øre. Greit om man vil slippe etikettvasking :)
 
Fins det noe lignende i Trondheim?
Burde jo ikke være noen grunn til at Hansa skal være bedre enn Dahls....
 
Romfrosk skrev:
Vet du om de har andre størrelser?
Er på jakt etter ca 100 halvlitersflasker

Sent using Tapatalk 2

Spurte ikke om det, men når jeg spurte om det stemte at de solgte flasker så svarte den hyggelige mannen bak disken med "ja, vanlige 0,33 flasker - det selger vi!" Så det er vel sannsynlig at det er kun det de selger.

Flaskene jeg kjøpte var litt støvete etter å ha stått framme i butikken. Men uansett mye greiere enn å vaske flasker fra dagligvaren :)
 
Og så lenge var Adam i paradis ...

Var innom der i dag og skulle kjøpe 10 kasser til flasking om noen dager.

Da var prisen skrudd opp til 76,- per kasse.

Du får 40 igjen for den på butikken. Er jo et regnestykke men med den prisen vasker jeg heller flasker.

Men det irriterer meg at Hansa ser muligheten  for profitt på dette. Det kan jo umulig koste dem noe særlig å nappe noen kasser tomflasker fra vaskemaskinen og sette dem ut i butikken sin  ...?

Setter altså opp prisen fra 1, 20 per flaske til 2,50 ...
 
Sendte Hansabutikken mail i dag, nå har de kasser inne, prisen er som tidligere nevnt kr. 76,- Bedre enn kr. 6,- per flaske som er vanlig i nettbutikk andre steder.
Butikk åpningstid er litt vanskelig, 11.30-15.30, men må man så....
 
76 kroner for en kasse med små brune og så får du 45 kroner for å levere kassen med flaske tilbake etter bruk. skittne og full av bunnslam og snus etter helgens fest. En får litt bedre pant om en leverer flaskene tilbake på hansa butikken en på den lokale daglivare butikken.
Det utgjør 31 kroner for 24 nyvasket og fine flasker. Betale 31 kroner for ferdigvaska flasker koster jeg på meg. Vasking er KJEDELIG.

God service på Hansa butikken i Bergen. Eneste åpningstiden som et litt upraktisk.
Greit å ringe å sjekke lagerstatus før en tar turen, eventuelt bestille i forkant.

Jeg har brukt mye ægir flasker men tror jeg går helt over til brune hansaflasker. Lenge leve latskap.
 
Laegreiden skrev:
76 kroner for en kasse med små brune og så får du 45 kroner for å levere kassen med flaske tilbake etter bruk. skittne og full av bunnslam og snus etter helgens fest. En får litt bedre pant om en leverer flaskene tilbake på hansa butikken en på den lokale daglivare butikken.
Det utgjør 31 kroner for 24 nyvasket og fine flasker. Betale 31 kroner for ferdigvaska flasker koster jeg på meg. Vasking er KJEDELIG.

God service på Hansa butikken i Bergen. Eneste åpningstiden som et litt upraktisk.
Greit å ringe å sjekke lagerstatus før en tar turen, eventuelt bestille i forkant.

Jeg har brukt mye ægir flasker men tror jeg går helt over til brune hansaflasker. Lenge leve latskap.

Hadde bryggekurs for noen og vi flasket ølet idag. De hentet 3 kaser reine flasker fra Hansa. Super service
 
Fyrte avgårde en e-post til Ringnes og spurte om de også selger rene flasker. Oppdaterer posten når/hvis jeg får svar  :jaha:
 
Kan ikke si jeg ble overrasket....  :noway:

Hei,
Vi kan dessverre ikke imøtekomme ditt ønske vedr. vaskede ølflasker.

Vi takker for henvendelsen.


Vennlig hilsen
Berit Løvaas
Reklamasjonsansvarlig
Ringnes AS

Tlf: +47 917 12 056
berit.lovaas@ringnes.no
www.ringnes.no








-----Original Message-----
From: Tor E. Drechsler [mailto:tor@drechsler.no]
Sent: 23. oktober 2013 09:47
To: NO SM Forbrukerkontakt
Subject: Hei

Hansabutikken i Bergen selger kasser med vaskede 0,33 øl flasker.
Er det mulig å få kjøpt av dere her i Oslo/Lørenskog området?

MVH

Tor E. Drechsler
Hjemmebrygger
 
Var innom Hansabutikken i dag og kjøpte litt større flasker (1,25 l) Grei størrelse for å slå over i mugge når eg får besøk av stordrikkarar. Prisen var det i alle fall ikkje noko å seie på, kr 25,- for kasse og 10 flasker. Det er plastflasker og litt slitt, men til den prisen kan eg leve med det. Fikk også med ein pose med korker.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    72,2 KB · Sett: 669
TerjeR skrev:
Var innom Hansabutikken i dag og kjøpte litt større flasker (1,25 l) Grei størrelse for å slå over i mugge når eg får besøk av stordrikkarar. Prisen var det i alle fall ikkje noko å seie på, kr 25,- for kasse og 10 flasker. Det er plastflasker og litt slitt, men til den prisen kan eg leve med det. Fikk også med ein pose med korker.

Hver gang jeg er innom der så prøver de å dytte på meg slike flasker :)
 
Rutof skrev:
TerjeR skrev:
Var innom Hansabutikken i dag og kjøpte litt større flasker (1,25 l) Grei størrelse for å slå over i mugge når eg får besøk av stordrikkarar. Prisen var det i alle fall ikkje noko å seie på, kr 25,- for kasse og 10 flasker. Det er plastflasker og litt slitt, men til den prisen kan eg leve med det. Fikk også med ein pose med korker.

Hver gang jeg er innom der så prøver de å dytte på meg slike flasker :)
Dei er visst ikkje så populære blandt heimebryggarane, men eg kjøpte ei kasse likevel :)
 
TerjeR skrev:
Rutof skrev:
TerjeR skrev:
Var innom Hansabutikken i dag og kjøpte litt større flasker (1,25 l) Grei størrelse for å slå over i mugge når eg får besøk av stordrikkarar. Prisen var det i alle fall ikkje noko å seie på, kr 25,- for kasse og 10 flasker. Det er plastflasker og litt slitt, men til den prisen kan eg leve med det. Fikk også med ein pose med korker.

Hver gang jeg er innom der så prøver de å dytte på meg slike flasker :)
Dei er visst ikkje så populære blandt heimebryggarane, men eg kjøpte ei kasse likevel :)

Vet om fler som bruker de :)
 
Noen som kjøpte flasker fra Hansa i det siste?
sendte en email til kundeservice og de sier at de selger ikke flasker. :'(
Hvor ligger butikken? Er det denne:
Hovedkontoret i Bergen Kokstaddalen 3, Kokstad
Kanksje jeg kan ta en tur til å se.
 
Tilbake
Topp