Flaskevasker

Skulle duge den der..
Er det 15mm rør deler du bruker?
Ville kjørt vann inn i senter så du ikke får for lang vei og motstand til ytterpunkt..
 
Bruker både 15 og 12 på de liggende og 10mm på de som flaskene står på. Vann inn ble på den ene langsiden. Har testet og det ser nokså likt ut mellom alle.

Har ikke bilde av den ferdig men ser nokså lik ut denne:
 
Er snart ferdig med min flaskevasker, men sugepumpa fra Biltema på 250W er for svak.
Ja, jeg vet jeg kan kjøpe den som er et hakk større, 500W, men dette er vel ikke riktig pumpe til dette formålet?
Noen forslag til riktig pumpe til en billig penge?
Jeg bytter eller selger forøvrig de to pumpene jeg har liggende.

IMG_1917.jpg

IMG_1918.jpg IMG_1910.jpg IMG_1911.jpg IMG_1913.jpg
 
Jeg vet ikke, men siden den er næringsmiddelgodkjent(?), og ikke inneholder gift, lukt eller skadelige løsemidler så hadde ikke jeg vært så bekymret i forhold til vask. Dette vannet skal jo i all hovedsak renne ut igjen i tillegg. Jeg hadde vært mer bekymret om det var i kontakt med varm vørter over tid i et lukket system.

Det er vel et større problem med selve pvc rørene? Varme pvc rør har ikke vært mitt førstevalg
 
LancerEvo: Det er CPVC så de tåler opp til 80 grader, men pumpa jeg bruker er ikke beregnet for mer enn 35 grader uansett.

Nå har jeg endelig fått sett litt mer på denne og istedenfor å prøve å få riktige CPVC deler fra USA igjen har jeg lekt litt macguyver..

QkXdErq.jpg


CPVC T-stykkene var 21mm OD så har trekt 3/4" hageslange over (noen som vet om PBW og hageslange ikke liker hverandre?). På enden av hageslangen er det en overgang fra 20 til 25mm. I slutten av T-stykkene er det gummipropper. Man tager vad man haver. Har bestilt et 20 - 25 - 20 T-stykke så jeg slipper ekstra overgang. Hadde flere rør så har laget hullene mindre slik at jeg akkurat får presset de inn, da sitter de ganske bra. Også bestemt meg for å ikke lime da den enklere kan taes fra hverandre og pakkes bort. Gjorde en test for å se om det var nok trykk:


Ingen problemer der ihvertfall.. Fortsatt usikker på om jeg skal ha pumpa i en separat bøtte eller ikke
 
Tilbake
Topp