Flaskevasking

Ken89

Da er det bare å svinge seg rundt og komme i gang med flaskevasking  :skitbra: :yes:

Vedlegg

• Flasker.JPG
    Flasker.JPG
    577,2 KB · Sett: 884
Det er det ja. Er en grunn til at jeg har fat i bestilling ;) Men for min del er det helt uaktuelt å betale 8 kr pr halvlitersflaske når jeg får disse til 1 kr stykke :p

Syns flaskene bra butikkene var bedre å ha med å gjøre enn de fra hoteller. Unserbygger enda en gang at folk er mer renslige hjemme enn på hoteller -.-

Jeg synes flaskevasking har en meditativ kvalitet over seg. Med lydbok eller podcast på øret blir det nærmest kvalitetstid, så lenge kone og barn ikke krever oppmerksomheten min. :)

Runar Stock skrev:
Syns flaskene bra butikkene var bedre å ha med å gjøre enn de fra hoteller. Unserbygger enda en gang at folk er mer renslige hjemme enn på hoteller -.-

Pleier å være bedre kvalitet over flaskene jo lenger fra helgen man kjøper dem.

Bruk Kristianiastudentenes haandbryggerlaug Flasch-o-matic metoden,så blir flaskevasken bare en lekvi vasker 16 kasser på ca.2 timer......
For å forenkle studentenes metode litt til så bruk en tom kasse til å presse ned kassen i karet til flaskene er fulle. Bruk den tome kassen når du tar dem opp og snur,slik at vesken kan renne ut. Når vi er ferdig så lagrer vi flaskene oppned i kasser.
På flaske dag gir vi den et spyl starsan med vinomatoren

Det ligger en fin trå her på forumetsøk: Flasch-o-matic

Thomas D skrev:
Jeg synes flaskevasking har en meditativ kvalitet over seg. Med lydbok eller podcast på øret blir det nærmest kvalitetstid, så lenge kone og barn ikke krever oppmerksomheten min. :)

Dette sier jeg meg enig i. Koser meg litt når jeg gjør det, hører på god musikk eller politiske samtaler med samboeren mens vi er på kjøkkenet. :)

Thomas D skrev:

Enig der. 100 flasker går fort. Bare kone og barn holder seg i ro.

Tilbake
Topp