Marius K.
Norbrygg-medlem
Det er overhodet ikke noe problem å løfte ut maltrøret alene på en speidel50, så det er ikke noe argument synes nå jeg.
Når du skal løfte opp maltrøret, blir det et vakuum under det, og det er bortimot likt på Speidel 20 og 50. Jeg hadde ihvertfall kommet til å angre som en hund om jeg hadde gått for 20litern. Bedre med en 50liter og et ekstra 20liter rør da. Så får du i både pose og sekk
Det kan godt være, men det hadde jeg nå lest et sted og tok det for god fisk. Uansett, som du kanskje fikk med deg at jeg skrev tidligere i tråden, så veide de andre argumentene mine tyngre for at jeg valgte Speidel 20 enn vekten av maltrøret. Jeg synes faktisk rundt kr. 6 000 ekstra er en del penger å svi av, og jeg vet at JEG ikke kommer til å angre som en hund på valget mitt Jeg har faktisk ikke behov for 50 liter øl. Jeg er meget fornøyd med batchstørrelsen jeg har brygget til nå med BIAB oppsettet mitt som stort har resultert i rundt 25-30 halvlitere med øl. Når jeg nå kan øke dette betydelig med en Speidel 20, om jeg vil, så er jeg mer en fornøyd!