For kraftig pumpe?

Har ikke satt meg nok inn i hvilket oppsett du bruker til bryggingen.
Men er sikker på at hvis du bruker noe som holder posen litt klar silbunnen så vil det renne bedre gjennom.
Det hendte jeg fikk litt liten gjennomstrømming med posen direkte ned på pinnekjøttrista.
Tok da et kasserolleunderlag av tynn streng og la oppå rista og avsilingen ble mye bedre.

Noe tilsvarende dette
http://prikkenaveroy.no/nb-NO/produkter/gryter--panner/gryteunderlag/varmerist-netting.aspx
 
Sist redigert:
Det er noe jeg sliter med å forstå. Pumpa kan ikke tømme rommet under silbunnen uten at det kommer luft til. det er fysisk umulig. Men den kan selfølgelig suge mesken ned slik at det blir tett og at sirkulasjonen stopper helt opp. Det vil man jo i så tilfelle se. Pga redusert sirkulasjon får man brent vørter.
 
Nøyaktig hva som skjedde og årsaken til det er vanskelig å si. Derfor jeg stilte spørsmålet her. Det jeg vet nå er at problemet ble løst ved å montere ventil på trykksiden på pumpen, slik at flow kunne reguleres. Problemet er nå løst.
 
Det er noe jeg sliter med å forstå. Pumpa kan ikke tømme rommet under silbunnen uten at det kommer luft til. det er fysisk umulig. Men den kan selfølgelig suge mesken ned slik at det blir tett og at sirkulasjonen stopper helt opp. Det vil man jo i så tilfelle se. Pga redusert sirkulasjon får man brent vørter.
Og det er grunnen til at jeg gikk over fra rims til herms
 
Tilbake
Topp