føring av øl inn på kjøkkenet

Driver å lurer på å teste å få ført opp ølslanger fra kjelleren og inn i benken på kjøkkenet.
Tenkte å bare ha "løse" slanger inne i benken, slik at jeg kan åpne et skap, og i toppen der ha tappeslanger hengene, slik at jeg bare kan ta ut
litt og tappe meg et glass eller ti. Blir en veldig waf faktor på det :)

I den forbindelse så kunne jeg tenkt meg noe mer skikkelig enn picnic kraner, men kan ikke finne noe. Noen som vet om noe?
Kunne godt tenkt meg noe ala det som de har på barene til dispenserbrus, der de har flere knapper, og avhengig av hva man trykker på
så får jeg de forskjellige sortene øl..... Ikke noe must, da jeg godt kan ha 3-4 forskjellige tapper inni der, men hadde vært greit med en...

Lurer og på om jeg kan bruke f.eks en slik: http://www.ebay.com/itm/2-way-2-position-DC-12V-1-2-Electric-Solenoid-Valve-Water-Air-Oil-N-C-2W-/290735526305?pt=Pneumatic_Hydraulic_Valves_Parts&hash=item43b13011a1
Og stenge av co2 tilførsel remote fra kjøkkenbenken?
 
ala perlic? hvis det var uklart så vil jeg ikke ha en vanlig tappekran.
Vil ha en litt mer robust picnic løsning, men som jeg sier så hadde det mest optimale vært
noe lignende en soda gun, der jeg kan ha f.eks 10 sorter øl på en enkel tap som henger i skapet
 
Har du som Bernts foreslår sett på Perlick kranene? Til øl finnes det ikke noe mer korrekt du får tak i som jeg vet om. Perlick har altså ingenting med picnic-tappen å gjøre.

Edit: glem det så først nå du ikke ville ha vanlig tappekran
 
Tilbake
Topp