Frakt av fat med øl på fly

Et kort spørsmål til en seinere anledning, mens jeg enda husker det :bank2:

CO2, droppet dere den og fikk noen lokale til å hjelpe? Eller brukte dere sykkelpumpetrikset (hendig CO2 sykkelpumpe rett på hurtigkoblingen på gassiden)??

Ifølge sammendraget til jahn ser det ikke så populært ut med ombygget brannslukkingapparat med 50 bar CO2 på flyet :hadet:
 
I år utnyttet jeg meg av CO2en til de som sto ved siden av meg, men ble fristet på en slik pumpe som Grove hadde.
Som nevnt har det ikke mye å si om man har planer om å tømme fatene.
 
Grove skrev:
Jeg benyttet et par slike under årets NM, og synes det fungerte utmerket:

http://www.northernbrewer.com/brewing/hand-pump-for-ball-lock.html
Disse slipper luft inn i fatene, men det gjør ingenting siden fatene tømmes samme kveld.

Den ser ut som en pumpe som brukes til noe helt annet  ;D

Jeg bruker en liten sykkelpumpe med en slange tilkoblet, ikke helt ideelt, men fungerer dog. Blir god til å pumpe, men hva gjør man ikke for en øl  :biersmile:
 
Godtar de "røndken" og smakstest, eller er det en sjangse for at Borgy-Rita i Securitas skal ha av lokket og rote rundt i fatet med pølsefingrene sine?
 
Du får ikke med fatet inn i kabinen. Det er jo godt over en desiliter og du skal argumentere hardt for å få dem med på at det er nødvendig medisin...
 
Et annet alternativ til innpakkingen finner du her

Jeg drar stadig med meg øl fra Danmark.
Etter min mening er hardplastkoffert og det at den er full de viktigeste faktorene til at jeg ennå ikke har knust noe.
Hadde med meg 18 x 0,33 nå sist (Celebration-serien til Det Lille Bryggeri x 2 - #1)
Vekten er dog en faktor. Det kan bli dyrt å bomme på den.

Skal du ha med mye bør det være mulig å sende en kasse (eller et fat) som spesialbagasje.

EDIT
Ser nå at tråden er gammel, men lar kommentaren stå som mer generell enn direkte svar.
/EDIT
 
Steinarja skrev:
Tror ikke det skal ha så mye å si om man slipper ut trykket før avreise.
Hvist man har ett fullt fat, noe jeg regner med folk har, er det ikke store mengden med trykk man får sluppet ut så straks fatet blir ristet litt blir det vel utlignet igjen.
Var i allefall ikke noen problemer med 5l fatene.
Å om ikke fatet skulle klare å holde på trykket så har man jo trykkventilen og andre sin bagasje til å ta hånd om det >:D
Tipper at det som er mest bekymringsverdig er om et 19L ølfat plutslig begynner å lekke i lasterommet?
 
jon-anders skrev:
Steinarja skrev:
Tror ikke det skal ha så mye å si om man slipper ut trykket før avreise.
Hvist man har ett fullt fat, noe jeg regner med folk har, er det ikke store mengden med trykk man får sluppet ut så straks fatet blir ristet litt blir det vel utlignet igjen.
Var i allefall ikke noen problemer med 5l fatene.
Å om ikke fatet skulle klare å holde på trykket så har man jo trykkventilen og andre sin bagasje til å ta hånd om det >:D
Tipper at det som er mest bekymringsverdig er om et 19L ølfat plutslig begynner å lekke i lasterommet?

For egen del ville det være mest bekymringsverdig om fatet var tomt ved ankomst bestemmelsessted.... :p
Alkoholmisbruk ;)
 
Lekker fatet i lasterommet vil en som regel være ansvarlig for å erstatte medpassasjerer sin baggasje og eventuelle skader på fly samt vask og forsinkelse av flyet. Derfor bør fatene om de tillates tatt med pakkes inn i plassekker slik at det sameles opp om det skulle lekke. Gjerne med noe absorberende materiale.
 
Hadde meg ein tur til Tyrkia forge uke, og ser att flere puber der bruker corneliusfat.
Hvordan blir det vist eg da får kjøpt 3-4 fat (tomme) og legger desse i en ekstra koffert?
Noen som har anelse om pris på ekstra koffert på flyet?

Enkleste er vel i grunnen og bestille en ekstra bagasje på hjemmreisen uansett, for vist eg ikke får kjøpt fat, klarer garantert fruen og fylle opp en koffert til  :skitbra:
 
Per Marius skrev:
Hadde meg ein tur til Tyrkia forge uke, og ser att flere puber der bruker Corneliusfat.
Hvordan blir det vist eg da får kjøpt 3-4 fat (tomme) og legger desse i en ekstra koffert?
Noen som har anelse om pris på ekstra koffert på flyet?

Enkleste er vel i grunnen og bestille en ekstra bagasje på hjemmreisen uansett, for vist eg ikke får kjøpt fat, klarer garantert fruen og fylle opp en koffert til  :skitbra:
Du kan vel neppe ta det med som håndbagasje så det må nok sjekkes inn og da får du neppe tatt bilde av den som skanner bagasjen. Den blir nok plukket ut og du må fortelle og vise hva som er i bagasjen, tomme brus fat?
 
jon-anders skrev:
Per Marius skrev:
Hadde meg ein tur til Tyrkia forge uke, og ser att flere puber der bruker Corneliusfat.
Hvordan blir det vist eg da får kjøpt 3-4 fat (tomme) og legger desse i en ekstra koffert?
Noen som har anelse om pris på ekstra koffert på flyet?

Enkleste er vel i grunnen og bestille en ekstra bagasje på hjemmreisen uansett, for vist eg ikke får kjøpt fat, klarer garantert fruen og fylle opp en koffert til  :skitbra:
Du kan vel neppe ta det med som håndbagasje så det må nok sjekkes inn og da får du neppe tatt bilde av den som skanner bagasjen. Den blir nok plukket ut og du må fortelle og vise hva som er i bagasjen, tomme brus fat?
Ein kann vel være "føre var" og av egent vilje, fortelle før begglevering, hva som er i pakken :)  får forske litt til neste sommar, når turen til Tyrkia er klar. men er jo ikke sikkert dette blir så mye billigere enn å kjøpe desse i norge uansett :)
 
Per Marius skrev:
jon-anders skrev:
Per Marius skrev:
Hadde meg ein tur til Tyrkia forge uke, og ser att flere puber der bruker Corneliusfat.
Hvordan blir det vist eg da får kjøpt 3-4 fat (tomme) og legger desse i en ekstra koffert?
Noen som har anelse om pris på ekstra koffert på flyet?

Enkleste er vel i grunnen og bestille en ekstra bagasje på hjemmreisen uansett, for vist eg ikke får kjøpt fat, klarer garantert fruen og fylle opp en koffert til  :skitbra:
Du kan vel neppe ta det med som håndbagasje så det må nok sjekkes inn og da får du neppe tatt bilde av den som skanner bagasjen. Den blir nok plukket ut og du må fortelle og vise hva som er i bagasjen, tomme brus fat?
Ein kann vel være "føre var" og av egent vilje, fortelle før begglevering, hva som er i pakken :)  får forske litt til neste sommar, når turen til Tyrkia er klar. men er jo ikke sikkert dette blir så mye billigere enn å kjøpe desse i Norge uansett :)

Byggeland hadde et fellesinnkjøp i år og prisen var da særdeles lav?
 
Tilbake
Topp