frakt på malt...

regner med at lagret med øl i kjelleren begynner å nærme seg slutten når man er på nyåret... og trenger
jo da å handle noen sekker malt, men er jo hinsides priser på frakt.... Ser Petit har noen turer innimellom, men vet ikke hvor ofte de tar disse?
Andre alternativer? Samkjøp og pallefrakt osv?
 
Hvis du legger inn hvor du er fra i profilen, så er det mye lettere å komme med tips som gjelder området du bor i..
 
Hamarøy eller Mosjøen?
Legg inn bosted i profilen, er mye enklere slik.
Jeg bruker å kjøpe basismalten 1-2 ganger i året da jeg er på tur forbi Høylandet. Andre i området gjør dette også og har som oftest plass til litt ekstra. I tillegg bytter vi litt ved behov.
 
heheh....sånn bosted i profilen :)

Er ikke så ofte jeg suser forbi en plass der det selges malt :) men skal vel få ordnet noe på en eller annen måte :)
Finner vel plutselig noen som skal forbi enten Høylandet eller andre plasser litt lengre sør....

Er det noen som har sjekket prisen på frakt av f.eks en hel palle? Samkjøp av en palle malt til Bodø, vet ikke hvor mye
som går på en palle, men kombinert med storkvanta rabatt på innkjøpet og pallefrakt, så kan det jo hende det blir greit..
 
Ola på Petit sier han planlegger å kjøre to turer nordover tom Bodø hvert år, her må man bare følge med på nettsidene hans....

Ellers skjer det en del fellestransporter når noen kjenning kjører forbi Høylandet, mitt tips er å melde ifra sitt interesse både her på forumet og på facebook-siden til 'ølbryggere i salten'. Det er ikke så ofte, men det er gratis frakt  ;D
 
Jeg har ved flere anledninger prøvd å finne facebooksiden. Er en hemmelig eller bare for inviterte? Noen som kan invitere ellernlegge inn en link her?
 
Tilbake
Topp