Freddy's garasjebryggeri

Og elektronikken virker som den skal!  ;D

Og for anledningen testet jeg å brygge med et 5-dagers skjegg. Jeg tror nok også dette bidro til at alt gikk som det skulle.
 

Vedlegg

  • #37 - DSC00480.jpg
    #37 - DSC00480.jpg
    637,7 KB · Sett: 1.055
nattbrygging i snøvær :)  :ilike:  :ilike:  :ilike:
Men ja, pent bryggeri. hvorfor brygger du ute? du har da lokaler du...
 
Det snøværet var ikke helt som bestilt da. Jeg tror sannelig jeg foretrekker noen druknede mygg som kryddertilsetning.
 

Vedlegg

  • #38 - SC00482.jpg
    #38 - SC00482.jpg
    982,5 KB · Sett: 1.065
magne1972 skrev:
nattbrygging i snøvær :)  :ilike:  :ilike:  :ilike:
Men ja, pent bryggeri. hvorfor brygger du ute? du har da lokaler du...

Jeg synes det praktisk å ha det så nærme som mulig til soverommet.  ;D
Jeg kommer til å ordne med å lage til et avsug inne i garasjen til neste vinter. Tror jeg kommer til å bruke et mobilt avsug for sveising som jeg kobler til utenfor når jeg trenger det.
 
Her er et annet bilde jeg tok. Autosparge er uhorvelig praktisk for å hindre oversvømmelser under skylleprosessen.
 

Vedlegg

  • #39 - SC00483.jpg
    #39 - SC00483.jpg
    885 KB · Sett: 1.534
siste bildet ditt...
beklager, jeg har tidligere kommentert gahr sin spaghetti, men kabelsalat...
ikke for å krangle :) men av natur er jeg motstander av slikt....
det fungerer, og det er din jobb :)
 
Joda, det kunne vært ryddigere. Men den funker, og jeg kommer nok til å rydde opp idet en gang. Men man må prioritere. Man får fylle opp fatene først!
 
Freddy skrev:
Joda, det kunne vært ryddigere. Men den funker, og jeg kommer nok til å rydde opp idet en gang. Men man må prioritere. Man får fylle opp fatene først!
:) det er helt sant.
funksjon først, ryddings etterpå... jeg er selv sånn, men av en eller annen grunn som mine foreldre antagelig må ta delvis skyld i, (og mine lærere har stort ansvar for) så er jeg med busta ut når ting fungerer over tid uten at det blir ryddet opp :)
men som sagt, det er meg....
det er ikke altid jeg er meg på det området selv, og folk lurer på hva jeg driver med, men som en sjelden sak....
jeg var lærling som elektrikker, og mannen som var min mentor hadde to gode uttrykk:
1. du er ikke ferdig før du har ryddet.
2. du kan ikke faget før du kan å jukse, men du skal ikke gjøre det :)
 
Takk for vise ord!

De to siste uttrykkene skal jeg legge meg på minnet. Men nå er jeg ikke elektriker heller da. Jeg får jo ikke lov til å handle inn duppedingser i elektriske butikker her til lands. Jeg bruker 2 16A-kurser inn og det er på ett flyttbart bord på hjul.
 
Freddy skrev:
Takk for vise ord!

De to siste uttrykkene skal jeg legge meg på minnet. Men nå er jeg ikke elektriker heller da. Jeg får jo ikke lov til å handle inn duppedingser i elektriske butikker her til lands. Jeg bruker 2 16A-kurser inn og det er på ett flyttbart bord på hjul.
:) bruker selv 2x16A kurser på bryggeriet. det er nok et minimum såfremt man ikke bruker gass.
Pent bryggeri, og sikkert godt øl, og det er jo det viktigeste :)
nest etter.... med mange besøk mye øl.. :)
jeg overlever oppsettet ditt, mitt er ikke bedre heller... ny tråd burde være... hvor ferdig er du ed bryggeriet ditt :)
Mitt kommer nok aldri til å være over 50% ferdig, selv om det i dag fungerer utmerket :)
og du trenger ikke rydde før du er ferdig ;)
 
Jeg koker ved hjelp av gass. Jeg tror det blir i knappeste laget å koke over 100l med vørter med to 16A-kurser.

Og det blir nok noen justeringer. Nytt stativ med alle tre kar samlet på rekke. Da blir det enda en pumpe. Den ut-kranen på meskekaret skal bort. Og det er mulig jeg lager en perkulator av en rustfri gryte. (ala hoop-rocket ifra Blingman). Og spaghettien bør det ryddes i.
 
The same procedure as last year.....

For første gang har jeg brygget etter samme oppskrift som jeg har gjort en gang før. Og det må jeg si, det smaker like godt som sist! Forbausende helt likt.
 

Vedlegg

  • #41 - DSC00512.jpg
    #41 - DSC00512.jpg
    1,1 MB · Sett: 1.018
Freddy skrev:
For første gang har jeg brygget etter samme oppskrift som jeg har gjort en gang før. Og det må jeg si, det smaker like godt som sist! Forbausende helt likt.

Repeatability is king!
 
Bjarte H skrev:
Freddy skrev:
For første gang har jeg brygget etter samme oppskrift som jeg har gjort en gang før. Og det må jeg si, det smaker like godt som sist! Forbausende helt likt.

Repeatability is king!

Takk Bjarte! Det var faktiske et av målene med dette oppsette. Det å ha muligheten til å repetere en oppskrift! Jeg kan ikke i skrivende stund forutse når det vil skje igjen. Det er jo bare så mye som må prøves ut!  ;D
 
Tilbake
Topp