Fylkeslag Oppland

Hei :)
Viser til epost fra norbrygg vedrørende overgang til ny organisasjonsstruktur med opprettelse av fylkeslag.

Hvordan er interessen for dette på Oppland sida, finnes det noe lokal lag fra tidligere?

Vet at vi er mange som brygger alene eller i kompis gjenger i området, men kjenner ikke til noe organisert aktivitet?

Tanker?

Mvh Kent.
 
Hei
Ja, mange driver og brygger i smågrupper og hver for seg , og det er en viss oppslutning om festivaler i Hamar, Gjøvik, Lillehammer og Øyer, men så vidt jeg vet ikke noe lokallag.
Likevel er jeg usikker på interesse for organisert virksomhet når jeg ser på aktiviteten i Mjøsforum, som er nesten null, og eksempelvis forsøk på usmaktestorganisering, som også var uten respons i dette området. Å opprette to organisasjoner (Hedmark, Oppland) tror jeg kan være vrient/overkill, når ett samlingspunkt fungerer så labert.
MEN: Antall ølinteresserte øker jo stort fortsatt, så hvem vet,- kanskje er tida moden for noe mer organisert.
Også usikker på de litt større mikrobryggerienes interesse og plass i dette.
Tore Hjerkinn, Lillehammer
 
Hei :)
Ja ser den. Egentlig litt synd at interessen for noe organisert er såpass laber.
Ser bare senest i dag så ble jeg sittende på et bord med 3 ukjente personer på et kurs. Etter litt samtale viste det seg at en var aktiv hjemme brygger og en annen på vei til å starte opp.
Min erfaring er at det er mange som brygger selv og jeg ser helt klart nytten i å kunne få start hjelp når man er ny, samt ha en arena for å utveksle erfaringer når man får noen brygg på samvittigheten.
:)
 
Fylket er jo stort. Jeg bor helt i sør, på Hadeland. Og det som hadde vært kjekt, var et lokalt lag her. Jeg aner ikke hvor mange som brygger her i bygda, men hører jo om noen, og det er klart at bare det å samarbeide om innkjøp hadde vært veldig praktisk. Og når du plutselig oppdager at du mangler noe, eller det er noe du ikke skjønner med en eller annen duppeditt, da hadde det vært fint å ha bryggekamerater tilgjengelig innenfor rimelig avsatnd.

Det er det jeg har behov for. Et fylkeslag blir noe ganske fjernt for meg. Men jeg ser jo at det kunne vært fint som en paraply over lokallag, og til å arrangere større ting (som jeg ikke er så opptatt av).
 
Tilbake
Topp