Lars Grepstad
Norbrygg-medlem
Tenker å kjøpe noen 50 liters fat for lagring. Ser at de som selger beskriver fatene som "ikke plombert, så tenger ikke modifiseres". Hvordan er denne plomberingen gjort? Lett å fikse?
Hvorfor ikke? Når en løfter av koblinga lukker ventilen, trodde jeg.. Andre som kjenner G kobling systemet?Må ikke g koblingen stå på hele tiden, for å beholde trykket inni fatet? Du kan vel ikke bytte g kobling fra fat til fat, når det står trykk på de?
Ja, det fungerer fint å koble av g-koblingen uten å miste trykk. Hender jeg tar av for å frakte eller bruke koblingen på et annet fat.Hvorfor ikke? Når en løfter av koblinga lukker ventilen, trodde jeg.. Andre som kjenner G kobling systemet?
Jeg har kun 10l fat meg g-kobling og syns det er fin størrelse til mitt bruk, man får også fat i 20, 30 og 50l. Det er ikke de fulle fata som er problemet, det er de tomme;-)Vekt kan være en ulempe.. Fullt 30l fat veier nesten 40kg. 50 literen veier 60 kg
Aha, det forklarer mye. Jeg trodde koblingen måtte stå på hele tiden.Hvorfor ikke? Når en løfter av koblinga lukker ventilen, trodde jeg.. Andre som kjenner G kobling systemet?