Jeg har noe pellets som har stått i åpen pakning i kjøleskapet i litt over en mnd. Er det ok å bruke denne til bitterhet, 60-90 minutter, og kjøpe ny for aroma på 15 og 5 minutter?
Takk for lenken. Jeg kommer nok ikke til å beregne tap av bitterhet, så finesmecker er jeg ikke Jeg antok at bitterheten var lite flyktig (med tanke på den lange koketiden) slik at bitterheten bevares lengre enn de mer aromatiske stoffene i pellets som lagres. Jeg prøver. Takker
1 månad i open pakke er kanskje ikkje lenge. Men eigentleg er det litt vanskeleg å svare sidan ein ikkje veit korleis produsent eller selger har oppbevart humla før den kom til deg.
Eg har ikkje mykje erfaring med å bruke gamal humle. Men ein gong eg brukte Target som bitterhumle (den var oppbevart 1 år i open pakke i fryser), så justerte eg opp mengdene litt etter den tabellen som min gode namnebror har linka til. Den øla vart altfor bitter. Men Target har kanskje gode lagringsevner enn artikkelen tilsvarer, alternativt kan fryseren min vere veldig god?
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.