har samme opplevelse som Vidar, svært gunstig "pakke" som fungerer fint for å komme igang med å lage godt øl. Litt "off topic" nå, men jeg har tatt hull og montert kran + temperaturprobe i kjelen. Montert pumpe og fin silikonslange kjøpt billig men med god kvalitet fra Kina på ebay samt temperaturovervåking/PID. Varmer opp med gass til mesketemperatur, flytter kjelen over på en gammel 2000W kervel kokeplate jeg hadde liggende og starter PID'en. Resirkulerer vørter etter behov og kan også utføre stegmesking. Har rullet alufolie rundt innerkjelen(risten) og lagt BIAB posen inni så det blir som et "maltrør". Vips, så er kjelen forvandlet til en "bryggemaskin" for den nette sum av langt under 2 tusenlapper. Ihvertfall liker jeg å tro det, ølet blir uansett veldig bra.
Edit : ideen med maltrør viste seg å være en rævva løsning, kjøpte silbunn istedet
Etterpå viste det seg at ideen med PID også var temmelig dårlig på dette oppsettet
Og sist men ikke minst, koke med gass på badet har en tendens til å utløse brannalarmer, anbefales bare hvis du vet hva du driver med. Gikk bort ifra dette også og kjører med 5.5 kW elektrisk isteden