Jepp
Sent from my iPhone using Tapatalk
kan du bruke en av disse?Vært på 12 butikker i dag, ingen hadde nippel..
Er ikke dette gjenger som tetter uten bruk av teflon tape? Noe koniske gjenger eller noe.Kjøpte jo den vrn: 306204
http://www.gasservice.no/default.asp?k=69&id=111&aid=276
Så må jo være den i hurtigkoblinger evt, men skjønner meg ikke på gjenge beskrivelsen R3/8"V
Skal brygge i morgen, så må bruke 9kw i stede
Det er nesten 40 år siden jeg lærte om gjenger på maskin/mek linja. Men regner med at denne passerVet ikke men tipper R3/8" (jeg leser LH og ikke V) er vanlige 3/8" rørgjenger men siden de også heter LH antar jeg dette er links gjenger. Kan se slik ut på bildet.
Tolk har man kanskje ikke men med et tomme (husker ikke om jeg kaller dette stignings eller gjenge) lære og et skyvelære så finner man ut noe. Kun skyvelære er også til hjelp. Tror 3/8 har 19 gjenger pr tomme og diameter ca 16,5mm over gjengetoppene. Gjengene ser ikke koniske ut og da er det trolig en pakning som tetter "stu-i-stu".
Gi oss tilbakemelding så får vi høre om det passer. Gjerne med bilde av brenner ogsåEr nok links, kjøpte en nippel 3/8 på Biltema, og den passet ihvertfall ikke. Men da prøver jeg å bestille den fra gasservice og satser på det beste
R3/8" er "rechts" dvs links gjenger og 3/8" med standard tomme stigning. Denne tetter på kon og kan stort sett kjøpes hos Hydroscand eller Tess. Hvis du holder til i Fredrikstad så har Eiva-safex i Dikeveien dette på lager.
Kristoffer
De e no berre lækkertHar med stor glede (mest for meg selv) å si at den nippelen passet.
Vis vedlegget 22402
Vis vedlegget 22403