Anbefales på det sterkeste. Sødmen i multa opp mot brutal bitterhet og høy alkoholstyrke er helt magisk.
Bruk mye multe (1-2 kg pr 25 liter) og putt det i den råeste Imp. IPA'n du brygger. Vi merket lite forskjell på frossen multe direkte i gjæringskar etter stormgjæring og multe varmet opp til 70 grader (ingen pectiner frigitt og mange bakterier døde). Vi har i etterkant kun brukt frossen multe uten noen infeksjoner (enda?).
Det var snadder. Eg brukte omlag 4 kg på omlag 25 liter. Å pynte flaska med eitt moltebær i kvar flaske var ein fin gimmick for testdrikkarane, som mandelen i grauten, men eg gjentek det ikkje.
Anbefales på det sterkeste. Sødmen i multa opp mot brutal bitterhet og høy alkoholstyrke er helt magisk.
Bruk mye multe (1-2 kg pr 25 liter) og putt det i den råeste Imp. IPA'n du brygger. Vi merket lite forskjell på frossen multe direkte i gjæringskar etter stormgjæring og multe varmet opp til 70 grader (ingen pectiner frigitt og mange bakterier døde). Vi har i etterkant kun brukt frossen multe uten noen infeksjoner (enda?).
Eg opplevde noko overkarbonert øl, og trur bæra godt kan ligge lengre enn 10-12 dagar, men det kjem jo så klart an på prosentmengda bær ift øl. Ved gjentaking av dette ølet til hausten, og same bærmengde, trur eg fort eg let bæra stå i karet i fire veker.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.