Jeg tror ikke du skal være så sikker på at det du kom med, ikke har noe for seg
. Det
er forskning som støtter det du hevder, så vidt jeg kunne forstå ut fra den lille graverunden jeg gjorde på nettet. Men jeg tror - som sagt ovenfor et sted - at en konsekvens av det, om det virkelig har betydning, må være at det ikke er nok å bare stikke om, men at en også må cold crash'e først.
Nå vet jeg jo ingenting om hvor den forskningen står nå, men jeg har ikke inntrykk av at det er noen stor sak for tida. Og så vidt jeg kunne finne ut, er det ikke gjort noe exbeeriment av brülosofene, og det er i og for seg et dårlig tegn
.
Men jeg er jo fryktelig langt fra å ha greie på dette.
@Miguel er vel den av oss som har satt seg mest inn i tørrhumlingens mysterier, så kanskje han kan oppsummere?
Takk for den linken, forresten. Jeg har ikke sett den der før. Den forklarer bl.a. veldig godt hvorfor det slett ikke er noen dårlig ide å tilsette humle mot slutten av kokingen - hvilket noen har påstått at er helt bortkastet
. Nå er den 7 år gammel, og jeg tror ikke alt som står der, stemmer - og det kan jo hende du ikke skal ta den som bevis på at du har tatt feil
.
edit: Her er et sitat fra artikkelen som støtter deg: "Steele also thinks that the less yeast in suspension the better, as yeast can adsorb much of the oil on its surface."