Gjæringskap

Driver og planlegger omgjøring av et brukt kjøleskap til gjæringskap og har forstått det slik at UT 200 er det enkleste med tanke på kjøling men kan det også brukes til varming? F.eks. hvis kjelleren min er 18 grader, vil UT 200 da kunne få skapet opp i 22-23?

Eller bør jeg kanskje bare gå for en STC 1000?

Eg vil anbefale stc 1000. du har mykje meir mulighet med den.

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

UT-200 kan vel både kjøle og varme, men den styrer bare 1 krets såvidt jeg har skjønt (bruker bare STC-1000 selv). Altså kan den enten sette på varme eller kulde, men ikke begge deler om hverandre.

Uansett, som Jo-Helge sier: STC får du til litt over hundrelappen på ebay, og utstyret du trenger for å lage en ordentlig boks med stikkontakter for begge kretser blir en hundrings eller to på clasern.

[edit]
STC-1000+ kan vel programmeres med et "skjema" såvidt jeg har fått med meg, altså X dager på XX grader, så Y dager på YY grader etc. Den vanlige STC'n må du sette/endre temp selv.

Eg har kun kjørt med stander stc 1000. Det fuger greit for oss. Pluss kan du vel programmere for gjærings forløp

UT-200 kan vel både kjøle og varme, men den styrer bare 1 krets såvidt jeg har skjønt (bruker bare STC-1000 selv). Altså kan den enten sette på varme eller kulde, men ikke begge deler om hverandre.

Uansett, som Jo-Helge sier: STC får du til litt over hundrelappen på ebay, og utstyret du trenger for å lage en ordentlig boks med stikkontakter for begge kretser blir en hundrings eller to på clasern.

[edit]
STC-1000+ kan vel programmeres med et "skjema" såvidt jeg har fått med meg, altså X dager på XX grader, så Y dager på YY grader etc. Den vanlige STC'n må du sette/endre temp selv.
Eg har kun kjørt med stander stc 1000. Det fuger greit for oss. Pluss kan du vel programmere for gjærings forløp

Da er stc 1000 på vei fra Hong Kong! Hva skulle man gjort uten eBay?

Det finnes flere versjoner av STC-1000. Det er kun noen av dem som kan flashes til pluss. Du finner mye info i forumet dersom du søker...
[Edit] Dersom du ikke finner ut av hva du trenger, er det svært få butikker (industri) som kan opplyse om hvilken versjon de selger. En av de få, er butikken til Hans Einar http://plopp-plopp.com/produkt/stc-1000plus/

Sist redigert:
Tilbake
Topp