Gjærkar verdt penga?

Glenn

Norbrygg-medlem
De 30 liters gjærkar til 450 spenn er de verdt penga? Ser ut til at jeg kaster ut billigbøttene etter infeksjon, sånn for å være sikker.

De som ser ut som tønner mener du? Min blir aldri brukt til gjæring. Bruker bare europris-bøttene til det, mye lettere å rengjøre, og færre biter. Har jeg glemt å vaske gjærlås/gummipropp har jeg alltid flere liggende da de er kompatible med alle europri- gjæringsspannene jeg bruker.

Hadde det gått infeksjon i 450kroners-bøtta hadde eneste grunnen til at jeg ikke hadde kastet den med en gang vært prisen, men tror jeg hadde vært like urolig for om neste brygg også ble infisert.

Hva koster de på europris? Har brukt fra bryggebutikken til 199,- Kjipt å skrape etter 11 batcher, men tar ingen sjanser etter melkesyre baselusker. Blir full nedvask og sanering av slanger og løse deler, lei av surøl. Vurderer å servere som aperitif ved anledning, ha ha lurer på om noen hadde sagt noe ;-) kun 30 flasker igjen.

Ah. Lurer på om jeg ikke har blitt grovt svindlet av den lokale europrisen min da, for der mener jeg at det ikke er propp. Tror låsen koster 13NOK.

Hmm.. men en konisk til 4500,- er det..? ;)

--

Seff. Stainless Bling :)

Men seriøst - jeg bruker rustfri konisk og Betterbottle i PET. Ser ikke noen verdi i å få opp fra "bøtta" om det ikke er PET eller konisk (så lenge det er en grei tappekran på "bøtta"). My 0,02$

Sist redigert:
Tilbake
Topp