Gjennomføring BIAB

Jeg har kasta alle planer om å oppgradere til kompaktbryggeri og oppgraderer heller utstyret jeg har.
Jeg har en 36l kjel fra Bryggselv og har nettopp kjøpt meg pumpe innpakket med tekst jeg ikke forstår.. Jeg har i tillegg kjøpt meg et t-rør med uttak til termometer av typen dere ser under.. Tenkte å kjøre pumpa rett fra krana, med en slange opp til t-røret..

Jeg kunne gjerne tenkt meg å fått tips til hvilken gjennomføring jeg kan bruke øverst i kjelen fra t-røret og inn.. Tenkte i utgangspunktet bare å få gjennom en nippel av en type å gå videre med en slangestubb ned i vørteren.

Hva bruker dere her?
s-l1600.jpg
 
http://www.biltema.no/no/Bat/VVS/Niplerbordgjennomforing/Bordgjennomforing-2000020419/

denne i 1/2 tom har jeg brukt. funker bra og du kan skru dette t stykket rett på. Jeg la denne i litt varmt vann og eddik for å evt løse opp ting man ikke vil ha i det man drikker. Mange meninger ute å går om det er farlig eller ei, men jeg gjore det. Jeg brukte den som et utløp av kjelen, men vis du vil ha de i toppen for så over i en slange ned på mesken. Da kan du sikkert finne en slange som vil passe innvendig i denne, bare dytte den inn vil nok holde.
 
Tilbake
Topp