Jeg tenkte første å kjøpe et kewler kit og en bazooka til den nye kjøleboksen, men så fikk jeg et tips om at de hadde ting og tang på Tess som kunne brukes. Så jeg har lagt de små grå i bløt (i juleøl - selvsagt :brygging: :attevar og prøvd å finne en løsning som bruker norsk hyllevare, og ikke en eneste spesialimportert amerikansk dingsedutt.
Her er det jeg kom frem til at jeg behøvde:
En 3/4 " toms skroggjennomføring i rustfritt fra Bergen Maritim til 174,-
En standard 1/2 toms T til vannrør (hadde fra før)
2 slangeklemmer 16-24 mm, kr 23,-
1 meter 3/4 toms "stålstrømpe" til 170,- (dere skulle sett øya på ekspeditøren på Tess når jeg kom inn og spurte etter nettingstrømper :fyflate
En overgang fra 3/4 til 1/2 tom - for kranen på utsiden kr 70,-
To silkon O-ringer hadde jeg fra før. Kan nok også bruke den tetteringen som var innvendig i boksen fra fabrikken.
Så fikk jeg dreid opp 1/2 toms gjenger innvendig i skroggjennomføringen på et mekanisk verksted lokalt, de tok 200,- for det. (Hadde mannen vært normal hadde jeg nok kunne gitt ham et par-tre flasker juleøl??) Totalt har da denn mesketanken kostet oss 1580 kroner, med frakt og tull om moms og bedøvelse. Her planlegger jeg å meske 30 kilo malt med partiskylling, evt 20 kilo uten å skylle i det hele tatt.
Legger ved bilder, så andre med de små grå i bløt i juleøl skjønner hvordan jeg har gjort det:
Her er det jeg kom frem til at jeg behøvde:
En 3/4 " toms skroggjennomføring i rustfritt fra Bergen Maritim til 174,-
En standard 1/2 toms T til vannrør (hadde fra før)
2 slangeklemmer 16-24 mm, kr 23,-
1 meter 3/4 toms "stålstrømpe" til 170,- (dere skulle sett øya på ekspeditøren på Tess når jeg kom inn og spurte etter nettingstrømper :fyflate
En overgang fra 3/4 til 1/2 tom - for kranen på utsiden kr 70,-
To silkon O-ringer hadde jeg fra før. Kan nok også bruke den tetteringen som var innvendig i boksen fra fabrikken.
Så fikk jeg dreid opp 1/2 toms gjenger innvendig i skroggjennomføringen på et mekanisk verksted lokalt, de tok 200,- for det. (Hadde mannen vært normal hadde jeg nok kunne gitt ham et par-tre flasker juleøl??) Totalt har da denn mesketanken kostet oss 1580 kroner, med frakt og tull om moms og bedøvelse. Her planlegger jeg å meske 30 kilo malt med partiskylling, evt 20 kilo uten å skylle i det hele tatt.
Legger ved bilder, så andre med de små grå i bløt i juleøl skjønner hvordan jeg har gjort det: